استاندارد کارت حافظه SD Express، با 128ترابایت حجم و 985مگابیت‌برثانیه سرعت معرفی شد

استاندارد کارت حافظه SD Express، با 128ترابایت حجم و 985مگابیت‌برثانیه سرعت معرفی شد

استاندارد جدیدی برای کارت حافظه با نام SD Express معرفی شد. این نوع مموری کارت حافظه‌ای تا حجم 128گیگ حجم و 985مگابیت‌برثانیه سرعت خواهند داشت.

این روزها حجم اطلاعات کاربران به شدت افزایش یافته است تا جایی که دیگر مانند گذشته‌ها، نه تنها حافظه‌های کم‌حجم دیگر پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیست، بلکه دیگر هاردهای 1 تا 2 ترابایت هم حافظه‌های مناسبی برای این حجم عظیم از داده نیستند.

در این بین مموری کارت‌ها تقریبا دیگر نقش خود را از دست داده بودند زیرا عملا حجم کمی را ارائه می‌دادند و یا اینکه در حجم‌های بالا گران قیمت بودند اما حالا با تکنولوژی جدیدی، ممکن است مموری کارت‌ها دوباره قدرتمند به صحنه رقابت برگردند و حتی احتمالا این مموری کارت‌ها همه نیاز کاربران به محل ذخیره سازی داده را رفع کنند.

SD Express، فرمتی جدید از حافظه ذخیره سازی

سرعت 985 مگابایت بر ثانیه

اتحادیه SD به تازگی از فرمت جدیدی برای مموری کارت‌ها رونمایی کرده است که SD Express نام دارد. این کارت حافظه که اینترفیس‌های PCI express و NVMe به آن اضافه شده است سرعتی حدود 985 مگابایت بر ثانیه خواهد داشت، سرعتی تقریبا دو برابر سرعت SSDهای سال گذشته.

ظرفیتی تا 128 ترابایت

فرمت جدید کارت حافظه SD Express محدودیت حافظه از 2 ترابایت را به 128 ترابایت افزایش داده است! شاید فکر کنید 128 ترابایت حافظه چه میزان داده‌ای را ذخیره می‌کند، پاسخ اینجاست. روی این SD Express می‌توانید 29000 فیلم فول‌اچ‌دی را ذخیره کنید و یا اینکه اگر حجم متوسط هر عکس را 5 مگابایت در نظر بگیرید، حدود 26 میلیون عکس را می‌توانید روی این SD card ذخیره کنید. به یک نگاه دیگر این ظرفیت به شما امکان ذخیره 16 میلیون موسیقی 8 مگابایتی را می‌دهد.

با این اوصاف تنها با یک SD Card تمام نیاز شما به حافظه مرتفع خواهد شد و در عین حال سرعت بسیار بالایی را برای انتقال اطلاعات تجربه خواهید کرد.

سرعت و ظرفیت کارت حافظه‌های SD Express

سرعت و ظرفیت کارت حافظه‌های SD Express

 

SD Express برای چه کسانی کاربردی است

این نوع مموری کارت پر‌حافظه بیش از هر کس برای تولید کنندگان فیلم کاربرد خواهد داشت که می‌خواهند ویدیوهایی با کیفیت‌های 4K و حتی 8K و یا به صورت VR ضبط کنند.

 

قیمت و شرایط عرضه SD Express

ظرفیت 128 ترابایت تنها مفهومی تئوری دارد و زمان زیادی لازم است تا این نمونه کارت حافظه راهی بازار شود. در حال حاضر حتی SD Cardهای 1 ترابایتی هم به ندرت در بازار یافت می‌شوند و حتی نسخه‌های معمولی‌تر کارت حافظه‌ها با ظرفیت‌های 128 گیگ و 256 گیگابایت هم قیمت بسیار بالایی دارند.

با این اوصاف نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها شاهد عرضه عمومی SD Express در بازار باشیم و حتی اگر این نوع حافظه عرضه هم شود، احتمالا چنان قیمت بالایی خواهد داشت که کمتر کسی قدرت خرید آن را داشته باشد.

 

پرفروش‌ترین کارت‌های حافظه 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر