اپل مپس افتضاح است اما این شرکت در حال اصلاح آن است

اپل مپس افتضاح است اما این شرکت در حال اصلاح آن است


اپل مپس هیچ‌گاه قابل قبول نبوده و حتی شرکت اپل نیز اعتراف کرد که وقتی که در سال 2012 آن را منتشر کرده خودش خجالت زده شده است اما خوشبختانه این شرکت در حال بازسازی اپلیکیشن نقشه خود است. 
این آپدیت که از آی‌او‌اس 12 بتا با Cupertino شروع می‌شود با اطلاعات کامل‌تر از داده‌های مرتبط با نقشه شخص ثالث در اپلیکیشن جدید به روز رسانی نخواهد شد بلکه اپل قصد دارد تکنولوژی نقشه برداری خودش را برای رقابت با گوگل مپس بسازد. 
ون‌های پیشرفته نقشه برداری اپل که مشابه اتومبیل‌های Google Street View اقدام به عکس‌گرفتن و جمع‌آوری اطلاعات از سطح خیابان‌ها می‌کنند امسال اطلاعات خود را مرحله استفاده قرار خواهند داد. ون‌های جدید اپل دارای لیدار و هشت دوربین به همراه ابزار اندازه گیری بسیار پیشرفته هستند. 
البته جالب‌ترین ابزار برای جمع‌آوری داده گوشی شماست. اپل داده‌های مرتبط به مکان را از آیفون‌ها جمع‌آوری می‌کند. 
البته کار به آیفون و عکس‌برداری از خیابان تمام نمی‌شود. اپل از ماهواره نیز برای جمع‌آوری اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای استفاده خواهد کرد. سپس این عکس‌ها با عکس‌های خیابانی ترکیب می‌شوند تا نقشه‌ها تا حد ممکن دقیق باشند. 
اخیراً اپل قصد کرده تا رقیبی جدی برای گوگل مپس بسازد. مدیر ارشد نرم‌افزارها و خدمات اینترنتی اپل، ادی کو گفته است که امیدوار است نقشه اپل بهترین نقشه در دنیا باشد. 
اپل همچنین گفته است که از اطلاعات مکانی برای تغییر نقشه استفاده خواهد کرد. در نتیجه هنگام رفتن به یک مقصد به ناگهان متوجه تغییر مسیر پیشنهادی شوید. 
اگل این شرکت بتواند زیرساخت‌های خود را با ون‌ها و اطلاعات آیفون برای به روز رسانی نقشه استفاده کند شاید دیگر اپلیکیشن گوگل مپس انتخاب اصلی همه برای مسیریابی نباشد. 
اما اگر نگران حریم شخصی خود هستید باید بدانید که اپل اعلام کرده که هیچ جای نگرانی نیست چرا که این شرکت در هنگام جمع‌آوری اطلاعات حریم شخصی را در اولویت خود قرار می‌دهد. آن‌ها اطلاعات را ذره ذره ذخیره کرده و هیچ‌گاه نمی‌دانند یک یک فرد از نقطه‌ی آ به نقطه‌ی ب رفته است. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر