آیا گوشی شما با ارز دولتی وارد کشور شده است؟

آیا گوشی شما با ارز دولتی وارد کشور شده است؟

آیا گوشی شما با ارز دولتی وارد کشور شده است؟ روش استعلام استعلام واردکننده موبایل و ارز مورد استفاده برای واردات گوشی را در فیسیت بخوانید.

چندی است که بازار آشفته موبایل در ایران خبرساز شده است. اتفاقات بسیاری در شرایط رشد شدید ارز، همچون جریان تخصیص ارز دولتی به بازار موبایل و یا تخصیص نیافتن ارز 4200 تومانی به این حوزه در کنار واردات گوشی با ارز دولتی اما به میزان یک‌چهارم ارز دریافتی، به تلاطم‌های این بازار بیش‌ازپیش دامن زد.

اگر از عدم نظارت بر تخصیص ارز بگذریم در این بین برخی از واردکنندگان، گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد کشور کرده بودند را به قیمت ارز آزاد به فروش می‌رساندند. همین مسئله بازار موبایل در ایران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد و شاهد رشد نامتعارف قیمت گوشی در بازار بودیم.

بعد از همه این کشاکش‌ها و آشفتگی‌هایی، سرانجام روشی برای استعلام اینکه آیا گوشی با ارز دولتی وارد کشور شده است یا نه مشخص شد تا دست سودجویان کوتاه بماند.

استعلام واردکننده موبایل و ارز مورد استفاده

هفته گذشته و بعد از انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی توسط وزیر ارتباطات، وی از امکان استعلام واردکننده گوشی و ارز مورد استفاده خبر داد. وی در توییتر خود چنین نوشت:

پس از انتشار لیست واردکنندگان، امکان استعلام نام شرکت واردکننده و نوع ارز تخصیصی برای واردات گوشی از روز گذشته با دستور تسریع رئیس‌جمهور در سامانه #7777* فراهم شد.

این روش استعلام از همان روزهای ابتدایی هفته گذشته ممکن شد اما برای گوشی‌هایی که قبلاً خریداری شده بودند (زمان واردات آن‌ها به داخل کشور برای سال 96 بود)، قسمت نوع ارزی که گوشی با آن وارد شده است مشخص نبود، اما حالا به نظر می‌رسد که این امکان برای گوشی‌های جدید فراهم شده است.

برای استعلام واردکننده موبایل و ارز مورد استفاده ابتدا با شماره‌گیری #06#* کد 15 رقمی IMIE را به دست بیاورید. سپس شماره #7777* را گرفته و با انتخاب گزینه 1، وارد مرحله استعلام اصالت و ارز شوید. در مرحله بعد باید کد IMIE را وارد کنید. درنهایت پیامکی از سمت سامانه همتا برای شما ارسال می‌شود و مشخصات گوشی همچون برند و مدل، نام شرکت واردکننده موبایل، کدهای IMIE دستگاه، رجیستری شدن آن و نوع ارزی که گوشی با آن وارد شده است را نشان می‌دهد.

درصورتی‌که گوشی خود را به‌تازگی خریده‌اید و یا اینکه می‌خواهید یک گوشی هوشمند بخرید حتماً با طی این مراحل از نوع ارز مورد استفاده گوشی مطلع شوید. درصورتی‌که در این مورد شکایتی دارید می‌توانید با شماره 124 تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنید تا مسئله بررسی شود.

 

پیشنهاد فیسیت : وزیر صنعت در برابر دستور رئیس‌جمهور گارد گرفت/ لیست دریافت‌ کنندگان ارز 4200 تومانی را منتشر نمی‌کنیم

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Zakaria9

سه‌شنبه, 12 تیر 1397

دست بالا دست زیاد است

پاسخ

ثبت نظر