وزیر ارتباطات کلاه‌برداری با پیامک‌های تبلیغاتی را پیگیری می‌کند

وزیر ارتباطات کلاه‌برداری با پیامک‌های تبلیغاتی را پیگیری می‌کند

وزیر ارتباطات کلاه‌برداری با پیامک‌های تبلیغاتی و به واسطه سرویس‌های ارزش افزوده را پیگیری می‌کند. تا کنون مبلغ دریافتی از 3100 قربانی بازگردانده شده است.

پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، همیشه یکی از دغدغه‌های کاربران اپراتورهای مختلف است اما مدتی است که کار از تبلیغات آزاردهنده گذشته است و به کلاه‌برداری رسیده است.

اگر به خاطر داشته باشید در ایام عید سعید فطر، پیامکی برای عده زیادی از کاربران ارسال شده بود که آن‌ها را ترغیب به عضویت در سرویس اینترنت رایگان به حجم 120 گیگ می‌کرد. قربانیان با فعال کردن این سرویس (که صحت نداشت)، در سرویس دیگری به قیمت بالای 200 هزار تومان عضو می‌شدند!

اگر سرویس پیامکی عید فطر را کنار بگذاریم، به تازگی پیامک‌هایی مانند تصاویر زیر برای کاربران ارسال می‌شود که هدفی جز کلاه‌برداری پشت آن نیست.

کلاه‌برداری از طریق پیامک‌های تبلیغاتی

کلاه‌برداری از طریق پیامک‌های تبلیغاتی

این اتفاق بارها و بارها تکرار شده است و افراد زیادی خواستار پیگیری موضوع بوده‌اند. وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در رابطه با پیگیری این قضیه در اینستاگرام خود چنین نوشت:

با کلاه‌برداری‌ها برخورد جدی می‌کنیم. همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته‌اند که با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌گیرد، مقابله جدی شود. پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت 120 گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر، همان گونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید، با سوء استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.

نتیجه پیگیری‌های وزیر ارتباطات، بازگشت وجه به بیش از 3100 قربانی بوده است. ضمن تا یک هفته آینده هزینه این سرویس‌های ارزش افزوده به قربانیان باز گردانده خواهد شد. آذری جهرمی در ادامه پست اینستاگرام خود چنین نوشت:

برای بیش از 3100 قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ عودت داده شد. در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویس‌های ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد. همچنین به اپراتورها ابلاغ شده ظرف یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس‌های ارزش افزوده را عودت دهند و با تکمیل مستندات، این شرکت‌ها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند. وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاه‌برداری و سوءاستفاده‌های این چنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره پیگیری در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی 

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره پیگیری در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر