موزیلا در حال توسعه‌ی مروگر جدید فنیکس (Fenix) برای اندروید است

موزیلا در حال توسعه‌ی مروگر جدید فنیکس (Fenix) برای اندروید است

موزیلا در حال توسعه‌ی مروگر جدید فنیکس (Fenix) برای اندروید است.

مرورگرها به عنوان دروازه ورود کاربران به دنیای اینترنت، امروزه بسیار مهم شده‌اند. در حال حاضر دو مرورگر کروم و فایرفاکس محبوب‌ترین مرورگرها در بین کاربران هستند.

کمپانی موزیلا که مدت‌ها نتوانست هاست جایگاه اول در محبوب‌ترین مرورگر را به دست بیاورد، اخیرا تلاش‌هایی را بهبود شرایط خود انجام داده است. عرضه فایرفاکس کوانتوم گامی موفق از این شرکت است که توانست کاربران زیادی را به استفاده از فایرفاکس ترغیب کند.

حالا موزیلا دست روی سیستم عامل اندروید گذاشته است. این کمپانی در نظر دارد نسخه‌ای از مرورگر فایرفاکس را توسعه دهد که بنا به شایعات موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit، فنیکس (Fenix) نام خواهد داشت.

این مرورگر که در مراحل اولیه طراحی و توسعه است، احتمالا کاربران جوان و علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری را هدف قرار خواهد داد.

گزارشات نشان می‌دهد که فایرفکس از حدود 4 ماه پیش پروژه فنیکس (Fenix) را کلید زده است اما براساس اطلاعاتی که در گیت هاب موجود است، تا اواخر ژوئن هنوز این پروژه رسما وارد فاز توسعه نشده بوده است.

نسخه اصلی مرورگر فایرفاکس برای سیستم عامل اندروید، حدود 100 میلیون بار از طریق گوگل پلی دانلود شده است. با این تعداد دانلود بسیار بالا، این مرورگر یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای موبایلی است. با این شرایط به نظر می‌رسد که با توسعه فنیکس (Fenix) موزیلا هدفی به جز جذب مخاطبان معمولی را در سر می‌پروراند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: androidheadlines


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر