برنامه QuickLook ابزاری قدرتمند برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز 10

برنامه QuickLook ابزاری قدرتمند برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز 10

برنامه QuickLook ابزاری قدرتمند برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز 10 است که همچون قابلیت پیش‌نمایش فایل در سیستم عامل مک عمل می‌کند.

سیستم‌عامل مک پر از قابلیت‌های کاربردی کوچکی است که کار را برای کاربرانش راحت‌تر می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها پیش‌نمایش فایل‌ها با فشردن دکمه spacebar است. کمبود این قابلیت همیشه در ویندوز 10 به چشم می‌خورد اما حالا و به لطف برنامه QuickLook می‌توان از قابلیت پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز 10 هم بهره برد.

نحوه استفاده از برنامه QuickLook برای پیش‌نمایش فایل‌ها در ویندوز 10

استفاده از برنامه QuickLook بسیار ساده است، تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه QuickLook را از مایکروسافت استور دانلود کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید.
  2. برای پیش‌نمایش یک فایل، آن را انتخاب کرده و دکمه SpaceBar را بفشارید. حالا فایل در یک پنجره مجزا ظاهر می‌شود و می‌توانید نگاهی کلی به فایل بیندازید.
  3. برای بستن پنجره پیش‌نمایش فایل کافی است دکمه SpaceBar را یک بار دیگر بفشارید. می‌توانید از دکمه Escape هم برای بستن این پنجره استفاده کنید.
  4. در صورتی که می‌خواهید پنجره پیش‌نمایش را ببندید و هم‌زمان فایل را با برنامه اصلی خودش باز کنید، کافی است دکمه اینتر (Enter) را بفشارید.

 

کلیدهای میانبر در برنامه QuickLook

برنامه QuickLook می‌تواند فایل‌های مختلف از جمله فایل ورد، ویدیو، تصویر و... را پیش‌نمایش دهد. در این بین با استفاده از ترکیب دکمه‌ها و موس می‌توانید کارهای زیادی روی فایل‌ها انجام دهید. برای نمونه می‌توانیم موارد زیر را مثال بزنیم.

با اسکرول موس می‌توانید صدای ویدیو و یا صوت را کم و زیاد کنید.

برای زوم کردن روی تصاویر می‌توانید دکمه کنترل (Ctrl) را نگه دارید و سپس اسکرول موس را حرکت دهید.

یک گزینه به نام Stay on top در گوشه بالا و سمت چپ هر پنجره پیش‌نمایش قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد بدون بستن پیش‌نمایش، بتوانی کارهای دیگری هم انجام بدهید.

 

برنامه QuickLook چه برنامه‌هایی را نمایش می‌دهد

لیست فایل‌هایی که با استفاده از برنامه QuickLook قابل پیش‌نمایش هستند رسماً مشخص نشده است اما وب سایت makeuseof فرمت‌های مختلف را امتحان کرده است. بنا به تست این وب سایت فایل‌های زیر را با استفاده از برنامه QuickLook باز کرد:

  • تصاویر
  • ویدیو
  • موزیک و صوت
  • اسنادی مانند pdf
  • فایل‌های ZIP

فایل‌های اکسل را نمی‌توان با برنامه QuickLook پیش‌نمایش کرد.

 

پیش‌نمایش ویندوز 10 در مقابل QuickLook

در حال حاضر ویندوز خود روشی برای پیش‌نمایش برخی فایل‌ها دارد اما با ابزار پیش‌نمایش ویندوز نمی‌توان تمامی جزییات فایل‌ها را دید و یا روی تصاویر زوم کرد. ضمناً با پیش‌نمایش ویندوز نمی‌توان محتوای ویدیو و صوت را نمایش داد اما با استفاده از برنامه QuickLook می‌توانید ویدیو را کاملاً ببینید و حتی صدای آن را هم تغییر دهید.

لینک دانلود برنامه Quiklook

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

جذب نویسنده میهمان

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر