پیگیری موضوع پارازیت‌های شهر شیراز با حضور وزیر ارتباطات در فارس

پیگیری موضوع پارازیت‌های شهر شیراز با حضور وزیر ارتباطات در فارس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی از روز گذشته در استان فارس حضور دارد. وی دیروز، چهارشنبه به شهرستان خرامه رفت و امروز در شیراز، مرکز استان فارس، حاضر است.

سفر وزیر ارتباطات به شهرها و استان‌های مختلف مسلما دست‌آوردهایی را به همراه خواهد داشت. یکی از مهمترین مسائلی که با حضور وزیر ارتباطات برای مردم شیراز مشخص می‌شود، مسئله پارازیت‌هاست. پیگیری مشکل پارازیت‌های موجود در شهر شیراز طی چند ماه اخیر به یکی از مهمترین مطالبات تعداد زیادی از مردم شیراز تبدیل شده بود. حتی این موضوع تجمعاتی در کمال آرامش را هم در شیراز به دنبال داشت.

گزارش‌های مردمی حاکی از آن بود که در قسمت‌های نزدیک به کوه دراک، شدت پارازیت‌ها بسیار قوی‌تر از سایر نقاط است تا جایی که در منطقه احسان شیراز، حتی با مشکل آنتن‌دهی خطوط مواجه هستیم.

عصر امروز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی برخی از طرح‌های فعالان حوزه فناوری اطلاعات شیراز، از رسیدگی به این موضوع آن هم از ماه‌ها قبل خبر داد. آذری جهرمی از راه‌اندازی 18 سایت برای اندازه گیری امواج رادیویی در شهر شیراز صحبت کرد:

در ماه‌های گذشته موضوع پارازیت به مطالبه جدی بخشی از شهروندان شیراز تبدیل شده بود که به این دلیل از یک ماه گذشته 18 سایت اندازه‌گیری فرکانس‌های رادیویی برخط به صورت خاص در شیراز راه‌اندازی شد.

آذری جهرمی اعلام مدعی است که براساس نتایج به دست آمده تشعشعات رادیویی در شیراز در حد طبیعی است. او این موضوع را چنین توضیح داد:

سایت‌ها به صورت لحظه‌ای اثر تشعشع‌های تجمعی فرکانس‌های رادیویی را اندازه‌گیری می‌کنند. معیاری که به لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان را ثابت کرده، بحث اثرات گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای فای، تلویزیون، ماهواره و... به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد.

نتیجه این پایش‌ها نشان می‌دهد که حدود این تشعشع‌ها در مرکز استان فارس از استاندارد گرمایی بالاتر نیست و در حد عادی و طبیعی است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع نگرانی‌های عمومی اعلام کرده است که همانند نمایش وضعیت هوا در سطح شهر، وضعیت فرکانسی نیز در این شهرها به نمایش درمی‌آید:

مانند نمایش آلودگی هوا، وضعیت فرکانسی نیز به صورت زنده در سطح این شهرها نشان داده می شود تا شهروندان از آن آگاه شوند.

 

به روز رسانی، 4 شهریور ماه

عمل به وعده وزیر ارتباطات، سامانه اندازی گیری تشعشعات رادیویی در هفته دولت رونمایی می‌شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر