واکنش وزارت ارتباطات به خبر استقرار نسخه‌های تلگرام در ایران

واکنش وزارت ارتباطات به خبر استقرار نسخه‌های تلگرام در ایران

وزارت ارتباطات به خبر استقرار سرورهای دیتا سنتر وزارت ارتباطات به نسخه‌های غیررسمی تلگرام واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

تلگرام، پیام رسانی که در بین ایرانیان محبوبیت خاصی دارد، مسیر پرتلاطمی را در کشور طی می‌کند. از ابتدای سال جاری بحث و خبرهایی درباره فیلترینگ تلگرام داغ شد که نهایتاً باعث شد تلگرام در 10 اردیبهشت‌ماه و با دستور دادستان تهران فیلتر شود.

در این بین حمایت از پیام رسان‌های داخلی بیشتر از هر زمانی در دستور کار قرار گرفت. تا جایی که 5 میلیارد تومان وام به این پیام رسان‌ها اختصاص یافت و حتی بخشی از دیتا سنتر وزارت ارتباطات هم در اختیار پیام رسان‌های داخلی قرار گرفت. حتی هزینه اینترنت پیام رسان‌های بومی هم به صورت یک سوم محاسبه می‌شود.

با وجود حمایت‌هایی که از پیام رسان‌های داخلی شده است اما هنوز هم شاهد استفاده کاربران زیادی از تلگرام هستیم. برخی معتقدند حمایت‌ها کافی نبوده است. یکی از افرادی که به عدم حمایت از پیام رسان‌های بومی انتقاد داشت عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بود. خرم آبادی چند روز پیش گفته بود که حدود 30 میلیون نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر این شبکه‌های اجتماعی را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند. علاوه بر خرم آبادی، روز گذشته سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز این موضوع را عنوان کرد.سردار جلالی گفت:

متأسفانه کمترین حمایتی از شبکه‌های داخلی نشده و سرورهای تلگرام، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آن‌ها را به پیام ‌رسان‌های داخلی بدهند.

سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام(ره) وزارت ارتباطات قرار دارند و شما با مراجعه به شما با مراجعه به طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) می‌توانید ببینید سرورهایی که برای تلگرام بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است، در صورتی که می‌توانستند آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی بومی بدهند اما ندادند.

این صحبت‌ها واکنش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی را به دنبال داشت. وی نه تنها گفته‌های این افراد را قبول ندارد بلکه برای اثبات این سخنان حتی از خبرنگاران دعوت کرد تا همین امروز و در ساعت 14 در ساختمان زیرساخت حضور داشته باشند و از این ساختمان بازدید کنند و نتیجه را به افکار عمومی بگذارند.

وزیر ارتباطات کمی نسبت به صحبت‌های شده واکنش شدیدتری نشان داد. وی در پاسخ به نظرات سردار جلالی گفت:

متعجبم که چرا همواره برخی افراد با صحبت‌های نادرست، برای کشور هزینه تراشی می‌کنند. البته ما در مقام مسئول خودمان را ولو به این حرف ناروا، مسئول می‌دانیم و ایجاد شفافیت می‌کنیم و وظیفه خودمان می‌دانیم که پاسخ دهیم.

شاید نشود دزدی ابرها را ثابت یا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه نهم ساختمان امام را می‌شود ثابت کرد. ما امروز از روابط عمومی خواسته‌ایم ساعت 14، از خبرنگاران دعوت کند تا بروند و طبقه نهم ساختمان امام را بازدید کنند و نتیجه را به قضاوت افکار عمومی بگذارند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر