ای نتورک بدون اخطار قبلی فیلتر شد

ای نتورک بدون اخطار قبلی فیلتر شد

ای نتورک بدون اخطار قبلی فیلتر شد! این یعنی خوابیدن درآمد بسیاری از سایت‌های اینترنتی. شاید دلیل فیلترینگ ای نتورک، کمپین نه به گوگل ادوردز باشد.

ای نتورک، سرویس تبلیغات اینترنتی ایرانی معروفی است که بی‌شک همه افراد حوزه دیجیتال مارکتینگ با آن آشنا هستند. سرویس تبیلغاتی ای نتورک به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کرد تا با هر بودجه‌ای بتوانند تبلیغات خود را در سطح اینترنت انجام دهند. ساعاتی پیش و در کمال تعجب شاهد فیلتر شدن این سرویس مارکتینگ کشور بودیم. مسئله اینجاست که قبل از فیلترینگ، هیچ اخطاری به ای نتورک داده نشده بود.

مدیرعامل ای نتورک در این رابطه در توییتر خود چنین نوشت:

متاسفانه فیلتر شدیم.... نهایت اعتراض خودمون رو به این فیلتر شدن، بدون اخطار قبلی، با توجه به فعالیت رسمی شرکت به عنوان یک شرکت ایرانی و دانش‌بنیان با توجه به عضویت در اتحادیه و انجمن صنفی اعلام می‌کنیم.

توییت مدیر ای نتورک و توضیح فیلترینگ این سرویس

توییت مدیر ای نتورک و توضیح درباره فیلترینگ ای نتورک

سایت ای نتورک حتی با استفاده از فیلترشکن و VPN هم قابل دسترس نیست زیرا برخی از سرورهای این سایت در داخل ایران قرار دارند بنابراین سایت ای نتورک کاملا از دسترس خارج شده است.

 

فیلتر شدن ای نتورک مساوی با خوابیدن درآمد سایت‌ها

بسیاری از وب سایت‌ها مانند وب سایت‌های خبری، علمی و... که بدون فروش محصول فعالیت دارند، از طریق بنرهای تبیلغاتی که در گوشه و کنار سایت خود قرار می‌دهند، کسب درآمد می‌کنند. از طرف دیگر کسب و کارهای بسیاری برای دیده شدن نیاز دارند تا در سطح اینترنت تبلیغ شوند.

ای نتورک برای هر دو طرف ماجرا، یعنی هم برای کسب درآمد وب سایت‌ها و هم برای دیده شدن کسب و کارها، شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده بود. فیلتر شدن ای نتورک هر دو طرف این ماجرا را دچار دردسر خواهد کرد، هم سایت‌های پذیرنده تبلیغات درآمد خود را از دست می‌دهند و هم کسب و کارها فرصت دیده شدن!

 

دلیل فیلترینگ ای نتورک چیست

با وجود اینکه ساعاتی از فلیترینگ ای نتروک می‌گذرد اما هنوز هم علت اصلی این موضوع مشخص نشده است. تنها مسئله‌ای که شک ما را برمی‌انگیزد طرح کمپینی به نام «نه به گوگل ادوردز» است. بنا به پست‌های کاربران در توییتر و انتشار تصاویری، چند روز پیش سایت خبری زیارت نیوز این کمپین را راه‌اندازی کرده و به شرکت‌های اینترنتی نامه‌های را برای ملحق شدن به این کمپین ارسال کرده است. تصویر زیر نامه‌ای است که در فضای مجازی تحت عنوان نامه از سمت زیارت نیوز دست به دست می‌شود.

نامه کمپین نه به گوگل ادوردز که توسط زیارت نیوز طراحی شده است

نامه کمپین نه به گوگل ادوردز که توسط زیارت نیوز طراحی شده است

گوگل ادوردز جایی است که شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند با پرداخت هزینه توسط آن برای کلمه کلیدی مورد نظر خود در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند. در این نامه علت اصلی راه‌اندازی کمپین نه به گوگل ادوردز چنین عنوان شده است:

با توجه به خروج سرسام آور ارز از کشور، برهم زدن کسب و کار سالم اینترنتی و بلوکه کردن سرمایه شرکت‎‌های ایرانی به وسیله سرویس گوگل ادوردز، که توسط شرکت گوگل، یکی از شرکت‌های تابعه ایالات متحده آمریکا، ارائه می‌شود، خبرگزاری زیارت نیوز کمپینی تحت عنوان نه به گوگل ادوردز راه‌اندازی کرده تا قدمی برای کوتاه کردن دست بیگانگان از سرمایه‌های کشور، برداشته باشد...

بنا به متن این نامه زیارت نیور به دنبال جمع‌آوری امضا از فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی کشور است تا با رساندن این نامه و امضاها به دست مسئولان تاثیرگذار، نسبت به فیلتر مجدد گوگل ادوردز در ایران اقدامی کرده باشد.

حتی اگر تعداد زیادی از فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی با کمپین نه به گوگل ادوردز موافق هم باشند، باز هم هیچ دلیلی برای فیلتر شدن ای نتورک وجود ندارد. ای نتورک یک شرکت اینترنتی کاملا ایرانی است و حتی روال تبلیغاتش هم با گوگل ادوردز متفاوت است.

باید منتظر بمانیم تا علت اصلی فیلترینگ ای نتورک مشخص شود، شاید فیلتر شدن ای نتورک هیچ ارتباطی به کمپین نه به گوگل ادوردز نداشته باشد.

 

به نظر شما فیلتر شدن ای نتورک چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ آیا موافق کمپین نه به گوگا ادوردز هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهرداد علی مدد

چهارشنبه, 27 تیر 1397

معلومه چرا فردا پسر آقای فلانی یه شرکت میزنه به اسم ای وای نتورک و میگه زیر نظر مستقیم فلان وبهمان و همین کارو راه میندازه میگید نه یگ ماه صبر کنید

پاسخ

محسن

پنج‌شنبه, 28 تیر 1397

شاید پای آقازاده ای در میان است...

پاسخ

devalt

دوشنبه, 01 مرداد 1397

عمو جون
اینجا ایرانه
اگه فیلتر نمیشد باید تعجب میکردی !!!!!!!!!!!!!!

پاسخ

ثبت نظر