شرکت رولزریس ربات سوسکی برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد

شرکت رولزریس ربات سوسکی برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد

شرکت رولزریس ربات سوسکی برای تعمیر موتور هواپیما می‌سازد که حداقل تا دو سال آینده آماده کار می‌شود.

شرکت رولزرویس، شرکتی است که در زمینه ساخت موتورهای هواپیما و خودروهای لوکس و گران‌قیمت فعالیت و شهرت دارد.

به تازگی رولزرویس دست به کار جالبی زده است. این شرکت ربات‌های کوچکی طراحی کرده است که می‌توان آن‌ها را وارد محفظه موتور کرد تا مشکلات موتور شناسایی شود.

این ربات‌های سوسکی که تقریباً 15 سانتی‌متر طول و حدود 100 گرم وزن خواهند داشت، دارای یک دوربین خواهد بود که از لنز اسکن سه بعدی خواهد بود. از طریق دوربین این ربات‌ها، تصاویری برای مهندس تعمیرکار هواپیما ارسال می‌شود. حالا تعمیرکار از راه دور و با استفاده از همین ربات‌ها می‌تواند موتور معیوب هواپیما را تعمیر کند.

ربات‌های سوسکی شرکت رولزرویس می‌توانند در مدت زمان 5 دقیقه به داخل موتور هواپیما بروند و همه نقاط را بررسی کنند، این در حالی است که انجام این کار بدون استفاده از این ربات‌های سوسکی حدود 5 ساعت زمان لازم دارد.

ربات‌های سوسکی به صورت جفتی کار می‌کنند. یکی از اعضای این جفت محدوده مشکل را پیدا می‌کند و اگر ضایعاتی وجود داشته باشد را از موتور خارج می‌کند. حالا نوبت کار ربات دوم است که در اصل برای برطرف کردن مشکل و انجام کارهای غیر روتین و عادی ساخته شده است. این ربات دوم است که مشکل و ایراد موتور را برطرف می‌کند

به این ترتیب تعمیرکارانی که مهارت کمی دارند می‌توانند از ربات‌های اول برای تشخیص مشکل استفاده کنند و در مرحله بعد تعمیرکاران حرفه‌ای با استفاده از ربات‌های سوسکی دوم، مشکل را برطرف کنند.

بعد از تمام شدن عملیات تعمیر موتور ربات‌ها از موتور خارج می‌شوند.

در حال حاضر ربات‌های سوسکی تعمیرکار شرکت رولزرویس بزرگ‌تر از سایزی معمولی هستند که قرار است در آینده طراحی شوند. ضمناً این ربات‌ها هنوز به صورت کامل و دقیق طراحی نشده‌اند تا بتوانند مشکل موتور را حل کنند اما یکی از کارمندان این شرکت اعلام کرده است که حداقل تا دو سال آینده ربات‌های سوسکی آماده کار خواهند بود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر