گوریلا گلس 6 معرفی شد، مقاوم در برابر 15 سقوط

گوریلا گلس 6 معرفی شد، مقاوم در برابر 15 سقوط

کمپانی corning گوریلا گلس 6 با مقاومت در برابر 15 سقوط از ارتفاع 1 متری را معرفی کرد.

کمپانی corning چندین سال است که پنل شیشه‌ای گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کند حتی اولین آیفون نیز از پنل شیشه‌ای corning بهره می‌برد.

حالا کمپانی corning نسل جدیدی از پنل‌های شیشه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند ساخته است. پنل شیشه‌ای جدید این کمپانی که گوریلا گلس 6 نام دارد بسیار مقاوم‌تر از نسل قبلی این پنل، یعنی گوریلا گلس 5 است تا بتواند آسیب‌پذیرترین نقطه گوشی در برابر سقوط محافظت کند.

گوریلا گلس 6 در آزمایش‌های این شرکت ثابت کرد که می‌تواند افتادن از ارتفاع یک متری را آن هم برای 15 مرتبه تحمل کند. این میزان تحمل و حتی ارتفاع، تقریبا دو برابر میزان مقاومت گوریلا گلس 5 است.

بر اساس پژوهش‌های این شرکت به صورت میانگین هر فرد در طول سال تقریبا 7 مرتبه گوشی خود را به زمین می‌اندازد که تقریبا اغلب این سقوط‌ها از ارتفاع یک متری است. بنا به همین تحقیق کمپانی corning گوریلا گلس 6 را طوری طراحی کرده است که تا حد امکان گوشی از آسیب در امان باشد.

جاش جیکوبز، مدیر پروژه عملکرد محصول و اتکاپذیری گوریلا گلس درباره مراحل آزمایش و تست شیشه‌های corning توضیح داده است که شیشه‌ها در مرحله آزمایش تست‌های سقوط، توپ، خمش و... را پشت سر می‌گذارند. در تمامی مراحل این کمپانی در تلاش است تا علت شکسته شدن شیشه را دریابد تا در آینده بتواند شیشه‌هایی مقاوم‌تر از قبل عرضه کند.

گوریلا گلس 6 در حال تست

گوریلا گلس 6 در حال تست

شیشه‌های گوریلا گلس در حال حاضر دیگر تنها برای پنل جلویی گوشی استفاده نمی‌شوند بلکه در بخش پشتی گوشی نیز شاهد استفاده از این شیشه‌ها هستیم. استفاده از شیشه گوریلا گلس در پنل پشتی علاوه بر زیبایی ظاهری که به گوشی می‌بخشد، امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم می‌کند. از طرفی پنل پشتی گوشی آسیب‌پذیرتر از پنل جلویی است بنابراین مقاومت این پنل مهم‌تر است.

اگر به طراحی گوشی‌های امروزی توجه کنید می‌بینید که روز به روز گوشی‌ها در حال باریک‌تر شدن هستند و این به معنای حساس‌تر شدن صفحه نمایش است اما کورنینگ معتقد است که نمایش‌گر تمام صفحه باعث می‌شود تا گوشی مقاوم‌تر شود. اگر به گوشی‌هایی که نمایش‌گر لبه به لبه ندارند نگاه کنید می‌بینید که حاشیه صفحه نمایش اولین نقطه‌ای است که در اثر زمین خوردن ترک برمی‌دارد و همین شکستگی باعث می‌شود که کل صفحه نمایش بیشتر آسیب‌پذیر شود. بنابراین گوشی‌های دارای صفحه نمایش لبه به لبه در برابر سقوط مقاوم‌تر هستند هر چند گلس باریک‎تری داشته باشند.

گوریلا گلس 6 در برابر سقوط مقاوم‌تر از نمونه‌های قبلی است اما از نظر مقاومت در برابر خش، گوریلا گلس 6 تفاوتی به گوریلا گلس 5 ندارد.

کمپانی corning در نظر دارد که در آینده نزدیک گوریلا گلس 6 را با گوشی‌های جدید راهی بازار کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: cnbc و engadget و theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر