فیسبوک مطالبی که منجر به خشونت می‌شود را حذف خواهد کرد

فیسبوک مطالبی که منجر به خشونت می‌شود را حذف خواهد کرد

چند ساعت پس از بیانیه‌ی مارک زاکربرگ مبنی بر حقوق کسانی که پست‌هایی مبنی بر نفی هولوکاست را در فیسبوک منتشر می‌کنند، این شرکت اعلام کرد که از حالا به بعد مطالبی را که منجر به خشونت می‌شود حذف خواهد کرد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که: «مطالبی غلط وجود دارد که در نهایت منجر به خشونت فیزیکی می‌شود. از حالا به بعد ما چنین محتوایی را حذف خواهیم کرد و از ماه آینده این قانون را اجرا خواهیم کرد.»
بنا به قانون جدید فیسبوک مطالبی را که واضح نیستند و یا پیام درستی ندارند و به هدف ایجاد خشونت و آزار جسمی منتشر شده‌اند را مرور کرده و در صورت لزوم آن‌ها را حذف خواهد کرد و در این راه از منابع دیگر نیز برای تایید اخبار کذب و خشونت‌آمیز استفاده خواهد کرد.  
در این زمینه پلیس، کارمندان مخصوص فیسبوک و رسانه‌های خبری تشیخص خواهند داد که یک پست منجر به خشونت خواهد شد یا خیر. وقتی که مناسب نبودن یک پست تایید شد فیسبوک آن را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. 
درحالی که این قانون امروز اعلام شد پیش از این نیز فیسبوک اقداماتی را برای حذف خبرهای دروغ از پلتفرم خود انجام داده بود. این شرکت خبر دروغی را مبنی بر این که مسلمانان سری‌لانکا به بودایی‌ها غذای مسموم می‌دهند را پس از تحقیقات خود حذف کرد. سری‌لانکا اوایل امسال فیسبوک را به خاطر نشر اخبار کذب و سخنان نژادپرستانه مسدود کرده بود. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر