وسترن دیجیتال کارخانه‌های تولید هارددیسک خود را تعطیل می‌کند

وسترن دیجیتال کارخانه‌های تولید هارددیسک خود را تعطیل می‌کند

به دلیل فروش پایین هارددیسک، وسترن دیجیتال کارخانه‌های تولید هارددیسک خود را تعطیل می‌کند.

وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید کننده هارددیسک است که تمام قطعات مورد نیاز ساخت هارددیسک از جمله HGA و HSA را خود تولید می‌کند.
حالا و پس از گذشت چندین دهه فعالیت حرفه‌ای در زمینه تولید هارددیسک، این شرکت در نظر دارد چندین خط تولید هارددیسک از جمله کارخانه واقع در کوالالامپور را تا پایان سال 2019 به کل تعطیل کند. دلیل اصلی وسترن دیجیتال برای این تصمیم، کاهش چشمگیر تقاضا برای هارددیسک هاست.
درواقع در سال 2014 حدود 550 میلیون هارددیسک در طول سال به فروش می‌رسید اما در سال 2017 تعداد فروش هارددیسک در سال به حدود 400 میلیون رسید. این کاهش تقاضا باعث شد تا بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده هارددیسک همچون وسترن دیجیتال و سیگیت به فکر چاره باشند و استراتژی خود را تغییر دهند. از این رو هر دو غول تولیدکننده هارددیسک جهان برای زنده ماندن کمپانی خود، تعدادی از خط تولیدهای خود را تعطیل کردند. 

فروش جهانی هارددیسک‌های سیگیت، توشیبا و وسترن دیجیتال از سال 2010 تا کنون

فروش جهانی هارددیسک‌های سیگیت، توشیبا و وسترن دیجیتال از سال 2010 تا 2016


برخلاف کاهش تقاضا برای هارددیسک در بین کاربران خانگی، تقاضای دیتاسنتر ها برای استفاده از هارددیسک‌های حجیم افزایش یافت. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده هارددیسک تصمیم ندارند که به کل تولید هارد را متوقف کنند.
طی چند سال اخیر بازار فروش SSDها و حافظه‌های NAND در بین عموم کاربران داغ شده است. مسلما سرعت بالا و خرابی کمتر، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این حافظه‌ها نسبت به هارددیسک‌هاست. ضمنا تولید حافظه‌های SSD نسبت به تولید هارددیسک ساده‌تر و ارزان‌تر است و برخلاف تولید هارددیسک، برای ساخت SSDها به تجهیزات پیشرفته‌ای برای مونتاژ نیاز نیست. 
وسترن دیجیتال با توجه به همین محبوبیت حافظه‌های SSD و سادگی تولید، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه در جهان، نمی‌خواهد جایگاه فعلی‌اش در تولید حافظه را از دست بدهد. به همین دلیل این کمپانی با دنبال کردن ترند بازار، در نظر دارد به زودی سومین کارخانه تولید SSD خود را تاسیس کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: anandtech


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر