تحقق رویای شبکه 5G با آنتن‌های mmWave کوالکام

تحقق رویای شبکه 5G با آنتن‌های mmWave کوالکام

با کمک آنتن‌های جدید کوالکام، آنتن‌های QTM052 mmWave رویای اینترنت و دستگاه‌های 5G به تحقق می‌پیوندد.

موضوع 5G این روزها به یکی از محبوب‌ترین و خبرسازترین موضوعات دنیای اینترنت تبدیل شده است اما تا کنون به نظر می‌رسید راه سخت وطولانی برای تحقق این رویا باقی مانده است زیرا شرایط بسیاری باید همزمان فراهم باشد. مثلا استانداردهای جدید باید توسط همه سیستم‌ها و شرکت‌ها پذیرفته شود، مودم‌های جدیدی باید ساخته شود که از این تکنولوژی پشتیبانی کند، سخت افزارهای این شبکه باید بر روی برج‌های مخابراتی نصب شوند و... .

با وجود همه این محدودیت‌ها، کوالکام به تازگی از آنتن‌های جدیدی به نام QTM052 mmWave رونمایی کرده است که از طیف‌های مورد نیاز برای رسیدن به سرعت 5G در گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. موج‌های میلیمتری یا همان mmWave از موج‌های با فرکانس بالا همچون AT&T و T-Mobile برای رسیدن به این هدف بهره می‌برند.

متاسفانه موج‌های میلیمتری به خوبی موج‌هایی که دارای فرکانس‌های کمتری هستند عمل نمی‌کنند و در برخورد با هر جسمی محدود می‌شوند. حتی در صورتی که گوشی را به درستی در دست نگیرید، ممکن است به کل سیگنال‌ها را مسدود کنید.

احتمال بالای مسدود شدن سیگنال‌ها در کنار مشکلات گرمایی که موج‌های میلیمتری به دنبال دارند، باعث شده است که این موج‌ها کمتر در دسترس کاربران، مخصوصا کاربران گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد اما به لطف آنتی‌های جدید کوالکام که از تکنولوژی‌های تقویت دریافت سیگنال بهره می‌برند، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

آنتن جدید کوالکام، QTM052، سخت افزاری است که به اندازه یک سکه کوچک طراحی شده است تا به راحتی بتواند در گوشی‌های هوشمند جاسازی شود و کار را برای تولیدکنندگان گوشی دشوار نکند.

آنتن mmWave TQM052 کوالکام

آنتن mmWave TQM052 کوالکام

 

این سخت افزار دارای 4 آنتن داخلی است که این آنتن‌ها با استفاده از چندین الگوریتم، نزدیک‌ترین برج 5G را تشخیص داده و به آن متصل می‌شوند.

کوالکام مودم X50 5G را نیز توسعه داده است. این مودم برای هر سمت گوشی یکی از این آنتن‌ها را پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب در کل در هر گوشی 16 آنتن mmWave جدید کوالکام را شاهد خواهیم بود که مشکل بلاک شدن سیگنال‌ها را تا حد زیادی برطرف می‌کند. بنابراین می‌توانید گوشی را به هر شکلی در دست بگیرید بدون اینکه نگران مسدود شدن سیگنال‌ها باشید.

مودم X50 کوالکام با پشتیبانی از 4 آنتن mmWave TQM052

مودم X50 کوالکام با پشتیبانی از 4 آنتن mmWave TQM052

 

آنتن‌های جدید کوالکام اگر به همان اندازه که این کمپانی مدعی است خوب عمل کنند، تحقق رویای داشتن اینترنت و دستگاه‌های 5G نزدیک‌تر از تصور ماست.

کوالکام در نظر دارد تا این آنتن‌ها را به زودی، شاید در ابتدای سال 2019 عرضه کند.

منبع خبر: theverge و androidpolice


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر