تخلفات 32 میلیاردی شرکت‌های واردکننده موبایل پیگیری می‌شود

تخلفات 32 میلیاردی شرکت‌های واردکننده موبایل پیگیری می‌شود

پیگیری تخلفات 32 میلیاردی شرکت‌های واردکننده موبایل از هفته آینده آغاز می‌شود.

بازار آشفته موبایل طی چند هفته اخیر باعث شد تا برخی از دولت مردان وارد عمل شوند. در این بین همچون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیست شرکت‌هایی که ارز دولتی برای واردات موبایل دریافت کرده بودند را اعلام کند. بعد از اعلام این لیست، مشخص شد که برخی از شرکت‌ها ارز دولتی 4200 تومانی برای واردات گوشی دریافت کرده‌اند اما تنها بخشی از این ارز را به واردات گوشی اختصاص داده‌اند. حتی برخی همین گوشی‌هایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده بود را هم به قیمت ارز آزاد به فروش می‌رساندند.

نهایتا برای بررسی این مشکل ستاد ویژه‌ای در سازمان تعزیرات تشکیل شد. نتیجه این بررسی، مشخص شدن تخلفی حدود 32 میلیاردی است. البته این رقم تخلف اولیه و برآورد شده است.

یاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرده است که رسیدگی به پرونده شرکت‌های مختلف که 14 مورد است از هفته آینده آغاز خواهد شد. به گفته او در بین این 14 شرکت متخلف، یک شرکت 13 میلیارد تومان و شرکت دیگری 90 میلیون تومان تخلف داشته‌اند.

رایگانی درباره رسیدگی به پرونده متخلفان واردات گوشی و صدور حکم آن‌ها چنین توضیح داد:

روند رسیدگی به پرونده همه این 14 شرکت از هفته آینده با فراخوان سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران آغاز می‌شود و بر اساس آن، این شرکت‌ها یک هفته مهلت دارند تا مستندات قانونی خود را به شعبه رسیدگی‌کننده ارجاع دهند.
در صورتی که نیاز به کارشناسی مجدد نباشد در سریع‌ترین زمان، حکم این پرونده‌ها را صادر می‌کنیم.

مهلت یک هفته‌ای برای ارائه مستندات قانونی توسط شرکت‌های متخلف واردات گوشی، مهلتی است که در قانون تعیین شده است و به گفته رایگانی اگر نیاز به کارشناسی مجدد نباشد، حداکثر ظرف یک ماه این پرونده‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

تا به اینجا تنها تخلف 14 شرکت از 40 شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی تا حدودی مشخص شده است اما هنوز هم 26 شرکت دیگر باقی مانده است که البته به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، 8 شرکت از این شرکت‌ها یا ارز دولتی را تحویل نگرفتند یا واردات نکردند و یا اگر واردات کردند در مرحله گمرک است. رایگانی درباره 32 شرکت دیگر چنین توضیح داد:

از 32 شرکت باقی‌مانده، شرکت‌هایی که گران‌فروشی کردند به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: تسنیم


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر