بهترین نمایشگرهای هوشمند کدامند

بهترین نمایشگرهای هوشمند کدامند

امروزه اسپیکرهای هوشمند مانند Amazon Echo, Google Home یا Apple HomePod به‌ تدریج جای خود را در همه خانه‌ها باز می‌کنند اما دستگاه‌های هوشمند دیگری به نام نمایشگر هوشمند هم عرضه‌شده‌اند که می‌توانند تغییرات هیجان‌انگیز دیگری در زندگی ما اعمال می‌کنند. اگر شما به اکوسیستم نرم‌افزارهای گوگل و آمازون علاقه‌مند باشید خیلی راحت‌تر می‌توانید انجام امور را به نمایشگرهای هوشمند بسپارید. آن‌ها آماده هستند که وظایف را بر روی تبلت یا گوشی هوشمند شما ذخیره کرده، اتوماسیون خانه هوشمند را کنترل کنند یا تماس صوتی یا ویدیویی برقرار کنند.

تکنولوژی نمایشگرهای هوشمند هر روز در حال پیشرفت است و با توجه به قدرت روزافزون سیستم‌عامل اشیا اندروید (Android Things)، شرکت‌هایی مثل سونی، ال‌جی و JBL نیز محصولات خود را به‌زودی معرفی خواهند کرد. در حال حاضر رقابت اصلی بین ۳ محصول قدرتمند است آمازون Echo Show و نسخه کوچک‌تر Echo Spot و لنوو Smart Display که از سیستم‌عامل گوگل استفاده می‌کند.

 

آمازون ECHO SHOW

نمایشگر هوشمند آمازون با صفحه ۷ اینچی‌اش کاملا به سرویس‌های آمازون وابسته است. Echo Show دقیقا مانند اسپیکرهای هوشمند آمازون با استفاده از میکروفن‌های قدرتمند خود با دستیار صوتی الکسا کاملا یکپارچه شده است و تمامی دستوراتی که دریافت می‌کند بر روی صفحه نمایش به خوبی نشان می‌دهد. اکوشو تقریبا نیاز بدون نیاز به تعامل با کاربر دستورات را انجام می‌دهد. فقط کافی است که در گوشه‌ای از خانه قرارش دهید حالا او منتظر خواسته‌های شما می‌نشیند، فیلم بخش می‌کند  یا اینکه با استفاده از سرویس پرایم آمازون، کلیپ‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در نمایشگر ۷ اینچی خود پخش می‌کند. این نمایشگر در مقایسه با گوشی‌های هوشمند از صدای واضح‌تر و بلندتر بهره می‌برد و می‌توان از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند وصل شده و کلیه تماس‌ها را با آن انجام داد. متاسفانه این دستگاه از جک ۳.۵ پشتیبانی نمی‌کند‌.

 

آمازون Echo Spot

برادر کوچکتر و ارزان‌تر Echo Spot نیز تمامی این خدمات را به راحتی انجام می‌دهد با این تفاوت که از ۲ مانیتور کوچک درست شده و می‌توان آن‌ها را به صورت جدا در خانه یا محل کار قرارداد و مکالمات ویدیوی با آن‌ها انجام داد. باید در نظر داشت این دستگاه یک موزیک پلیر است که می‌تواند ویدیوهای کوتاه را به خوبی نمایش دهد و صفحه نمایش کوچک برای دیدن فیلم‌ها چندان مناسب نیست. خوشبختانه با توجه به داشتن جک 3.5 میتوان به اسپیکر خانگی نیز وصل شد.


لنوو Smart Display

لنوو Smart Display نیز در دو مدل با صحفه نمایش ۸ و ۱۰ اینچی به بازار آمده است و به ترتیب قیمتی ۱۹۹ و ۲۴۹ دلاری دارند. با نهایت احترام باید گفت که طراحی نمایشگر هوشمند لنوو ما را به یاد قاب‌های عکس دیجیتال می‌اندازد با این تفاوت که هوشمندتر شده است. لنوو از سیستم عامل اندروید اشیا روی آن استفاده کرده تا به راحتی به تمامی دستگاه‌های اینترنت اشیا وصل گردد. این مدل لنوو دقیقا مانند نمایشگرهای هوشمند آمازون می‌توانند کنترل تمامی تکنولوژی‌های خانه را برعهده گرفته و با فرمان‌های صوتی شما، آنها را هدایت کنند.

با توجه به استفاده از سیستم عامل گوگل، ویدیوهای یوتیوب به عنوان جوابی به سوالات شما پیشنهاد می‌شود. دستیار صوتی گوگل می‌تواند موقعیت نمایشگر هوشمند را به تلفن هوشمند شما بفرستد. برای استفاده از گفتگوی ویدیویی، نمایشگر هوشمند در حال حاضر از گوگل Duo استفاده می‌کند که نسبت به نرم افزار Drop In آمازون از محبوبیت کمتری برخوردار است.

به نظر شما آینده نمایشگرهای هوشمند چگونه است؟ با توجه به پشتیبانی نکردن این دستگاه‌ها از زبان فارسی، آیا در ایران جایگاهی دارند؟ 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر