گوگل بلاک چین را به سرویس ابری خود می‌آورد

گوگل بلاک چین را به سرویس ابری خود می‌آورد

به دنبال قراردادی که گوگل چندی پیش با شرکت Block Apps به امضا رساند، حالا گوگل با شرکت نیویورکی Digital Asset، کمپانی سازنده اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین ، هم قرارداد همکاری بسته است.

همکاری گوگل با این دو شرکت به کاربران فرصت می‌دهد تا فریم ورک‌های فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را تجربه کنند. اگرپه هنوز نحوه استفاده کاربران و دسترسی آن‌ها مشخص نشده است اما احتمالا در همایش گوگل next 18 جزییات این موضوع مشخص خواهد شد.

به واسطه قرداد گوگل با Digital Asset گوگل به زبان‌های اختصاصی برنامه نویسی برای نوشتن قراردادهای هوشمند دسترسی خواهد داشت. به این ترتیب گوگل می‌تواند برنامه‌هایی مبتنی بر لاک چین ساخته و آن‌ها را به دیگر کمپانی‌ها بفروشد و یا اینکه در اختیار کاربران قرار دهد.

همکاری گوگل و Digital Asset یک همکاری برد برد است، گوگل به دنبال این همکاری به صورت رایگان به برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین دسترسی خواهد داشت (قرار است این برنامه‌ها در اوایل 2019 عرضه شوند) و در مقابل Digital Asset با استفاده از سرویس ابری می‌تواند با سازندگان بیشتری در صنعت بلاک چین ارتباط برقرار کند، کاری که بدون گوگل برای Digital Assets سخت بود.

گوگل با افزودن تکنولوژی DTL به سرویس ابری خود قصد غلبه به رقیبان قدرتمندی همچون مایکروسافت آژور و وب سرویس آمازون را دارد.

گوگل طی سال‌های اخیر به بلاک چین علاقه زیادی نشان داده است از این رو برخی معتقد بودند که احتمالا گوگل برای رشد در این حوزه دو کمپانی Digital Asset و یا Block Apps را بخرد اما تا کنون گوگل تمایلی برای این مسئله از خود نشان نداده است.

 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر