مومو، بازی آنلاینی که می‌تواند نهنگ آبی دوم باشد، در حال گسترش است

مومو.jpg

مومو، بازی آنلاینی که می‌تواند نهنگ آبی دوم باشد، در حال گسترش است. بازی مومو با ارسال پیام دعوت از طریق واتس اپ کار خود را شروع می‌کند.

صنعت بازی یکی از جذابیت‌های مورد توجه کودکان و نوجوانان است اما اخیرا این صنعت برای نوجوانان دردسر ساز شده است. به تازگی بازی آنلاین و ترسانکی از طریق واتس آپ در بین کاربران منتشر شده است که افراد زیادی بابت تبدیل آن به «نهنگ آبی» دوم، نگران هستند، بازی که جان افراد زیادی را در سراسر دنیا به خطر انداخت.

مومو (Momo) بازی آنلاین ترسناکی که از طریق واتس آپ بین کاربران در حال انتشار است، ابتدا از طریق شماره‌ای ناشناس، کاربران را به شرکت در چالش دعوت می‌کند و پیامی را برای مومو ارسال کنند. هنگامی که کاربر پیام را ارسال کرد، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت آمیز برای او ارسال می‌شود. این تصاویر ترسناک مربوط به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک‌ساز ژاپنی است.

نگرانی در مورد بازی خشونت‌امیز مومو زمانی به وجود آمد که خودکشی یک کودک 12 ساله در آرژانتین را به این بازی ارتباط دادند. همین موضوع باعث شد برخی مومو را شبیه به چالش نهنگ آبی بداند، بازی که سال گذشته جان افراد زیادی را گرفته بود. این دختر 12 ساله از تمامی فعالیت‌های خود قبل از خودکشی فیلم گرفته است بنابراین احتمال می‌رود که فردی او را به خودکشی ترغیب کرده باشد.

اگرچه انگیزه اصلی بازی مومو (نهنگ آبی دوم) هنوز مشخص نیست اما مقامات هشدار داده‌اند احتمالا فرستندگان ناشناس پیام اولیه، از بازی برای سرقت اطلاعات یا تشویق به خشونت و خودکشی استفاده می‌کنند.

تاکنون این چالش در چند کشور مانند آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان دیده شده است اما به نظر می‌رسد مومو در آمریکای جنوبی محبوبیت زیادی داشته باشد و البته نوجوانان را هدف خود قرار داده است.

تا به حال 7 شماره مرتبط با بازی مومو کشف شده است که پیش‌شماره آن‌ها مربوط به ژاپن و آمریکای جنوبی است با این وجود هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که مومو از کجا و توسط چه کسی شروع شده و هدایت می‌شود.

به همین دلیل به کاربران واتس اپ هشدار داده شده است که با شماره‌های ناشناس ارتباط برقرار نکند.

پیشنهاد فیسیت: آیا واقعاً نهنگ آبی علت مرگ دو دختر اصفهانی بود

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

شنبه, 13 مرداد 1397

بابا این عکس یه MEME میم هستش که چند وقت پیش مد شده بود و پی یو دی پای هم نقدش کرده بود

پاسخ

alidashti98

شنبه, 13 مرداد 1397

"همین موضوه باعث شد برخی مومو را شبیه به چالش نهنگ آبی بداند"

اشتباه املايي

پاسخ

ثبت نظر