بازار آشفته موبایل را سامانی نیست، قیمت آیفون x به 14.5 میلیون رسید

بازار آشفته موبایل را سامانی نیست، قیمت آیفون x به 14.5 میلیون رسید

بازار آشفته موبایل را سامانی نیست، قیمت آیفون x به 14.5 میلیون رسید!

طی هفته‌های اخیر شاهد گرانی شدید قیمت گوشی‌های هوشمند در سراسر کشور بودیم، مسئله‌ای که گذشته از افزایش نجومی ارزش دلار، به دلیل تصمیمات داخلی مانند تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی و یا عدم تخصیص این ارز و همچنین تخلف واردکنندگان موبایل به وجود آمده بود و کماکان ادامه دارد.

به گزارش زومیت در حال حاضر آیفون x اپل با قیمتی حدود 14.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و آیفون 8 حدود 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. گرانی‌ها اما تنها دامن‌گیر اپل نشده است بلکه سایر پرچمداران نیز با افزایش شدید قیمت (حدود 2 تا 3 میلیون تومان) رو به رو هستند. برای نمونه گلکسی اس 9 پلاس حدود 9 میلیون و 200 هزار تومان و گلکسی اس 9 حدودا یک میلیون کمتر قیمت‌گذاری شده است.

ماجرای گرانی‌ها و بازار آشفته موبایل به اینجا ختم نمی‌شود بلکه تایید این مسئله که گوشی موبایل از گروه دوم به گروه سوم کالاهای وارداتی منتقل شده است، موج جدیدی از گرانی‌ها را به دنبال خواهد داشت زیرا این مسئله به معنای عدم تعلق ارز 4400 تومانی برای واردات گوشی است. حتی به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت گوشی‌های ارزان قیمت زیر 300 دلار هم مشمول این ارز نخواهند شد.

پیشنهاد فیسیتارز 4400 تومانی برای واردات گوشی تعلق نمی‌گیرد

از یک طرف دیگر موج جدید تحریم‌های امریکا علیه ایران بیش از پیش به این گرانی‌ها دامن خواهد زد.

از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها هم امکان واردات با این نرخ را ندارند که احتمال تعطیلی برخی از واحدهای صنفی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب جنس در بازار کاهش می‌یابد و به دنبال این مسئله قیمت‌ گوشی باز هم افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد بازار آشفته موبایل ایران را به این زودی‌ها سامانی نیست!

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: زومیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر