خطوط تولید کارخانه TSMC، کارخانه سازنده چیپست برای اپل، مورد حمله قرار گرفت

خطوط تولید کارخانه TSMC، کارخانه سازنده چیپست برای اپل، مورد حمله قرار گرفت

خطوط تولید کارخانه TSMC، کارخانه سازنده چیپست برای اپل، مورد حمله قرار گرفته است تا جایی برخی از خطوط تولید برخی کارخانه‌ها متوقف شده است. این مسئله می‌تواند موجب عرضه دیرهنگام آیفون‌های 2018 شود.

کارخانه TSMC بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده تراشه‌های نیمه هادی در سراسر جهان است. این کارخانه سخت افزار مورد نیاز کمپانی‌های بزرگی از جمله انویدیا، اپل، کوالکام و AMD را تأمین می‌کند.

به تازگی ویروسی کامپیوتری به سیستم‌های اصلی این شرکت نفوذ کرده است که باعث شده است برخی از خطوط تولید چیپست این کارخانه زنجیره‌ای متوقف شود.

مدیران این کارخانه آلوده شدن تعدادی از ابزارهای ساخت را تأیید کرده‌اند اما گویا آلودگی در کارخانه‌های مختلف TSMC متفاوت بوده است تا جایی که اکنون برخی از کارخانه‌ها کار خود را مجدداً آغاز کرده‌اند و کار برخی دیگر از آن‌ها به زودی از سر گرفته خواهد شد.

این نخستین باری نیست که کارخانه‌های TSMC دچار حملات ویروسی کامپیوتری شده‌اند اما به گفته مدیر ارشد مالی این کارخانه، لورا هو (Lora Ho)، این نخستین باری است که خطوط تولید این کارخانه آلوده شده است.

این حمله در زمان حساسی رخ داده است زیرا کمپانی‌های مختلف همچون اپل در حال آماده‌سازی خود برای عرضه گوشی‌های پاییزی هستند. اپل ساخت چیپست خود را A12 که قرار است در آیفون‌های 2018 از آن‌ها استفاده کند را به کارخانه TSMC سپرده است و از ماه می فرآیند ساخت این چیپست‌ها آغاز شده است. چیپست‌های A12 اولین تراشه‌هایی خواهند بود که با فناوری ساخت 7 نانو متری، در اندازه کوچک‌تر از چیپست‌های سابق، سریع‌تر و بهینه‌تر، راهی بازار و آیفون‌های 2018 اپل خواهد شد.

اگرچه نگرانی‌هایی در مورد حمله به خطوط تولید این چیپست‌ها وجود دارد اما با این وجود هیچ یک از اعضای این کارخانه درباره حمله به خطوط تولید تراشه‌های مخصوص گوشی‌های آینده اپل توضیحی نداده است. حمله ویروسی به کارخانه‌های TSMC فعالیت‌های این شرکت و برخی از خطوط تولید چیپست را متوقف کرده است اما باید دید که آیا این حملات، معرفی و عرضه آیفون‌های 2018 اپل را به تأخیر می‌اندازند یا خیر.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر