رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: تا هفته آینده موبایل نخرید!

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: تا هفته آینده موبایل نخرید!

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: تا هفته آینده موبایل نخرید!

طی چند هفته اخیر بازار موبایل اوضاع نا به سامانی را پشت سر گذاشت و این آشفتگی هنوز هم ادامه دارد. این وضعیت به حدی رسید که تنها در چند روز قیمت گوشی‌های برند مانند آیفون X و گلکسی اس 9 حدود 2 تا 3 میلیون تومان افزایش یافت. به این ترتیب قیمت آیفون X به 14.5 میلیون تومان رسید و گلکسی اس 9 پلاس حدود 9 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

آشفته بازار موبایل ایران بار دیگر با عدم تخصیص ارز دولتی به گوشی‌های هوشمند تلاطم‌های مجددی را تجربه کرد و این روند افزایش نجومی قیمت همچنان ادامه یافت به طوری که گوشی که ماه گذشته 1 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت حالا به 3 میلیون و 700 رسیده است.

برای بهبود اوضاع وزیر ارتباطات چندین بار قول‌هایی داده و اقداماتی کرده بود اما هیچ یک از این کارها درمانی برای بازار موبایل ایران نبود. حالا بار دیگر وعده‌ای برای بهبود وضعیت بازار موبایل در کشور داده است اما این بار از سوی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل. او هم به مردم وعده داده است که طی هفته آینده قیمت موبایل کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه، به متقاضیان خرید موبایل چنین توصیه کرده است:

هم‌اکنون دیگر ارز دولتی 4200 تومانی برای واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از این نوسان قیمت به این دلیل است، اما توصیه می‌شود فعلا گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

حدود 130 هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد شده بود و هم‌اکنون توقیف شده است، به زودی رفع توقیف و در بازار با همان نرخ ارز دولتی عرضه می‌شود که سبب کاهش قیمت خواهد شد؛ بنابراین مردم بهتر است فعلا دست نگه دارند تا اوضاع بهتر شود.

طی این مدت گذشته بارها شاهد وعده‌هایی در مورد بازار موبایل بودیم که هیچ کدام حتی کمترین تاثیری در کاهش قیمت گوشی نداشت. حتی اختصاص ارز دولتی برای واردات موبایل هم به دلیل عدم نظارت صحیح و سو استفاده برخی شرکت‌های واردکننده، نتوانست کوچکترین تاثیری بر کاهش قیمت گوشی و آرام کردن اوضاع بازار موبایل در ایران داشته باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که نتیجه این وعده چگونه خواهد بود، آیا قیمت‌ها دوباره به صورت نجومی رشد می‌کنند و یا اینکه بازار ثابت خواهد ماند.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا امیدی به آرام شدن اوضاع بازار موبایل ایران هست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: ایسنا


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امین

سه‌شنبه, 16 مرداد 1397

آقا این داستان چیه ؟!
یکبار 600 هزارتا
یک بار 130 هزارتا ؟!

پاسخ

رامین

جمعه, 26 مرداد 1397

تعداد این گوشی های توقیفی چیزی حدود 100هزارتاس که امکان نداره بصورت حضوری فروخته بشه و احتمالا سایتی هست که تعداد معدودی خوش شانس میتونند خریداری کنند چون سایت ها بلافاصله با مشکل روبه روشده و از دسترس خارج و عدم موجودی ثبت میکننددر ضمن نیاز بازار ایران به گوشی در این شرایط چیزی حدود 3میلیون دستگاست و صد یا اصلا هفتصد هزارتا دردی دوا نمیکنه...تنها راهکار اینه که با وجود احتکار گوشی دولت خودش اقدام به وارد کردن گوشی کنه و به صورت سایتی بفروشه تا قیمت ها فروکش کنه وارکننده ها و انبارداران احتکار کرده هم با دیدن کم شدن قیمت ها انبارهارو خالی میکنند و در نتیجه قیمت ها پایین میان

پاسخ

ثبت نظر