لوازم جانبی لپ تاپ که نه تنها جانبی نیستند بلکه ضروری‌اند

لوازم جانبی لپ تاپ که نه تنها جانبی نیستند بلکه ضروری‌اند

راحتی، امنیت و کارایی را با چند لوازم جانبی ضروری لپ تاپ تجربه کنید که نه تنها جانبی نیستند بلکه ضروری‌اند.

داشتن یک لپ تاپ باکیفیت، زیبا و حتی گران قیمت، تجربه لذت بخشی است اما بدون داشتن چندین لوازم جانبی ضروری لپ تاپ، ممکن است استفاده از همین لپ تاپ عالی هم لطفی نداشته باشد.

بسیاری از افراد خرید بسیاری از لوازم جانبی لپ تاپ را غیر ضروری می‌دانند اما همین ابزارهای ساده و گاها ارزان قیمت، از نظر زیبایی، امنیت و کارایی، شرایطی را فراهم می‌کنند که لذت استفاده از لپ تاپ دو چندان شود. درواقع برخی لوازم جانبی لپ تاپ اصلا جانبی نیستند بلکه برای ایجاد تجربه خوب استفاده کاربر و استفاده بهینه از لپ تاپ ضروری‌اند.

 

کیف لپ تاپ، امنیت و زیبایی

قابلیت حمل مهم‌ترین ویژگی لپ تاپ است به همین دلیل محافظت از لپ تاپ حین جا به جایی بسیار مهم است. بسیاری فکر می‌کنند داشتن یک کیف لپ تاپ، ضرورتی ندارد بلکه می‌توانند از کوله پشتی‌های معمولی هم برای حمل لپ تاپ استفاده کنند؛ اما کیف لپ تاپ با داشتن محفظه‌ای مخصوص برای قرار گرفتن لپ تاپ، به نوعی طراحی شده است که حتی هنگام زمین خوردن کیف، در شرایط بارانی، بیرون آوردن لپ تاپ از کیف و... آسیبی به لپ تاپ نرسید.

راحتی حمل مسئله دیگری است که برای دانشجویان و یا افرادی که دائما نیاز دارند لپ تاپ خود را جا به جا کنند، اهمیت دارد. برای این دسته از افراد کوله لپ تاپ انتخاب بهتری است. کوله‌های باکیفیت لپ تاپ به نحوی ارگونومیک طراحی می‌شوند که هم دردی در ناحیه شانه ایجاد نکنند و هم به ستون فقرات آسیبی نرسانند.

در صورتی که برای جلسات کاری و رسمی خود از لپ تاپ استفاده می‌کنید، خرید کیف لپ تاپ رسمی گزینه مناسب‌تری است زیرا در عین زیبایی و مناسبت برای این شرایط، امنیت لپ تاپ را هم تضمین می‌کنند.

هنگام خرید کیف لپ تاپ، به اندازه لپ تاپ خود توجه کنید و کیفی دقیقا اندازه لپ تاپ‌تان انتخاب کنید تا هنگام جا به جایی و بیرون آوردن لپ تاپ از کیف آسیبی به آن نرسد.

کوله و کیف لپ تاپ

موس، راحتی و کنترل حرفه‌ای هرچه تمام‌تر بازی و طراحی

موس یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری لپ تاپ است که بسیاری با وجود تاچ پد در لپ تاپ، خریدش را غیر ضروری می‌دانند؛ اما اگر برای طولانی مدت از تاچ پد لپ تاپ استفاده کنید، خستگی شدید مچ دست و به مرور زمان درد در این ناحیه را تجربه خواهید کرد. بنابراین استفاده از لپ تاپ‌تان دیگر حس لذت بخشی برای شما ندارد.

از طرف دیگر اگر برای کارهای حرفه‌ای مانند طراحی گرافیکی، فتوشاپ و... و حتی برای بازی از لپ تاپ استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان با تاچ پد نمی‌توانید به خوبی کنترل طراحی یا بازی را به دست بگیرید بلکه به یک موس گیمینگ حرفه‌ای نیاز دارید.

دقت کنید که اگر موس را برای کارهای حرفه‌ای مانند گیمینگ و یا طراحی تهیه می‌کنید، بهتر است یک موس سیمی انتخاب کنید زیرا موس‌های وایرلس با کمی تاخیر همراه هستند. Dpi موس مسئله دیگری است که در این شرایط باید به آن توجه کنید. هرچه dpi موس بالاتر باشد، کنترل بهترین روی موس خواهید داشت. معمولا برای گیمینگ و طراحی باید موس‌های با حداقل dpi حدود 12000 در اختیار داشته باشید.

اگر از لپ تاپ برای کارهای روزمره و یا برای ارائه با فاصله کمی از لپ تاپ استفاده می‌کنید، یک موس بی سیم انتخاب بهتری است زیرا هم آزادی جابه‌جایی دارد و هم محیط اطرافتان را شلوغ نمی‌کند، از طرفی حمل آن هم ساده‌تر است.

 

هارد اکسترنال، حافظه‌ای‌ امن

احتمال سرقت و سوختن هارد لپ تاپ، بزرگترین نگرانی‌هایی هستند که از حمل و جا به جایی لپ تاپ داریم. هارد اکسترنال همان لوازم جانبی ضروری لپ تاپ است که این نگرانی را به کلی برطرف می‌کند. هارد اکسترنال را می‌توانید به عنوان فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم خود و برای بک آپ گرفتن از سیستم استفاده کنید. به این صورت دیگر نگران از دست رفتن یا سرقت اطلاعات شخصی و مهم خود نخواهید بود و آرامش بیشتری خواهید داشت.

از طرفی با در اختیار داشتن یک هارد اکسترنال، هیچ وقت با کمبود حافظه در لپ تاپ مواجه نخواهید بود، بدون هیچ نگرانی از لو رفتن اطلاعات شخصی خود، می‌توانید لپ تاپ‌تان را قرض بدهید و نگران از دست رفتن اطلاعات به دلیل ویروسی شدن لپ تاپ هم نیستید.

بنابراین با خرید هارد اکسترنال امنیت اطلاعات، حافظه‌ی همیشه کافی و آرامش خیال را هنگام استفاده از لپ تاپ تجربه کنید.

 

کولینگ پد، ضامن سلامت لپ تاپ 

کولینگ پد یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری لپ تاپ است که عده زیادی هیچ لزومی برای تهیه آن نمی‌بینند زیرا معتقدند که لپ تاپ به خودی خود دارای یک فن است میزان گرمای آن را کنترل می‌کند.

اگرچه لپ تاپ فن مخصوص به خود را دارد اما زمانی که آن را روی میز و یا روی سطح پارچه‌ای (مثلا روی پا) قرار دهید، تقریبا راه جریان هوا کاملا بسته می‌شود به همین دلیل فن لپ تاپ نمی‌تواند مدارهای الکترونیکی داخلی آن را خنک کند. به همین دلیل احتمال خراب شدن لپ تاپ به شدت افزایش می‌یابد.

از طرفی گرمای مدارات داخلی لپ تاپ، باعث گرم شدن سطح روی لپ تاپ هم می‌شود که در استفاده طولانی هنگام تایپ کردن، این گرما آزاردهنده می‌شود. ضمنا به دلیل طراحی ارگونومیگی که برخی از کولینگ پدها دارند، هنگام تایپ کردن، دست در حالتی کاملا راحت قرار می‌گیرد. بنابراین با در اختیار داشتن یک کولینگ پد، ضمن حفظ سلامتی دست، برای زمان طولانی‌تری می‌توانید به تایپ کردن بپردازید.

خنک ماندن لپ تاپ، حفظ سلامت دست، کاهش احتمال خرابی و افزایش عمر لپ تاپ، همه و همه دلایلی هستند که کولینگ پد را به یک لوازم جانبی ضروری لپ تاپ تبدیل کرده است.

کولینگ پد، ضامن سلامت لپ تاپ 

کولینگ پد، ضامن سلامت لپ تاپ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فافا


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

لوازم جانبي لپتاپ

شنبه, 30 شهریور 1398

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون

پاسخ

ثبت نظر