مهم‌ترین قابلیت‌های آخرین نسخه اندروید، اندروید پای چیست؟

مهم‌ترین قابلیت‌های آخرین نسخه اندروید، اندروید پای چیست؟

گوگل امروز نسخه رسمی اندروید 9 را معرفی کرد.مهم‌ترین قابلیت‌های آخرین نسخه اندروید، اندروید پای چیست؟

پس از مدت‌ها انتظار ساعاتی پیش گوگل نسخه جدید سیستم عامل خود، اندروید 9 را معرفی کرد. اندروید 9 که گوگل آن را اندروید پای (Pie) نام‌گذاری کرده است از امروز روی گوشی‌های پیکسل این کمپانی قابل‌دسترس خواهند بود. تمامی گوشی‌های مختلفی که از نسخه بتا اندروید P بهره می‌بردند مانند برندهای سونی، شیائومی، نوکیا، اوپو، ویوو، وان پلاس و اسنشال فون، به علاوه دستگاه‌هایی که از اندروید وان بهره می‌برند، می‌توانند به‌روزرسانی اندروید پیر را دریافت کنند.

به مرور زمان آپدیت اندروید 9 برای سایر گوشی‌های اندرویدی عرضه خواهد شد البته در نظر داشته باشید که ممکن است این پروسه حتی تا پایان سال 2018 هم‌زمان ببرد. با این وجود تعداد زیادی از گوشی‌های موجود هیچ‌گاه آپدیت اندروید 9 را دریافت نمی‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید پای

1- سیستم جدید ناوبری

یکی از قابلیت‌هایی که با اندروید پای همراه است، سیستم جدید ناوبری است. این سیستم جدید جایگزینی برای سه دکمه پیش‌فرض گوشی‌ها یعنی «بازگشت، خانه و نمایش لیست برنامه‌های در حال اجرا» است.

از حالا به جای فشردن کلید نمایش لیست برنامه‌های در حال اجرا، تنها با کشیدن انگشت رو به بالا، لیست برنامه‌های در حال اجرا برای شما نمایش داده می‌شود و با کشیدن برنامه‌ها به چپ و راست می‌توانید بین برنامه‌ها جابه‌جا شوید.

علاوه بر برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند، لیست برنامه‌هایی که از نظر گوگل برای شما پر استفاده هستند هم نمایش داده می‌شود. البته هنوز هم می‌توانید از سیستم ناوبری سابق استفاده کنید.

سیستم جدید ناوبری در اندروید پای

سیستم جدید ناوبری در اندروید پای

 

 

2- نوتیفیکیشنی برای نمایش درصد پایین باتری

حفظ سلامت باتری گوشی یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید، مخصوصاً حالا که باتری اغلب گوشی‌ها غیرقابل تعویض هستند. برای اینکه باتری گوشی سالم بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد درصد شارژ آن نباید کمتر از 20 درصد باشد. گوگل با روی کار آوردن اندروید پای تا حدی این مشکل را برطرف کرده است. درواقع هرگاه درصد باتری گوشی به کمتر از 20 درصد برسد پاپ آپی نمایش داده می‌شود و این موضوع را اطلاع می‌دهد.

این پاپ آپ علاوه بر درصد باتری، مدت زمانی که باتری می‌تواند دوام بیاورد را هم نمایش می‌دهد.

 

3- Adaptive Brightness، تنظیم روشنایی مناسب بسته به نور محیط

قابلیت دیگری که با آمدن اندروید 9 به گوشی‌های اندرویدی می‌آید، تنظیم روشنایی مناسب صفحه نمایش، بسته به نور محیط است. گوگل این قابلیت را با Adaptive Brightness به اندروید 9 آورده است.

 

سایر قابلیت‌های اندروید پای

  • قابلیت Wind Down، سیاه و سفید کردن نمایشگر پیش از خواب کاربر
  • نمایش اسلایدر حجم صدا در کنار کلیدهای کم و زیاد کردن صدا
  • پخش صدای کوتاه و زیبایی هنگام اتصال گوشی به شارژر
  • قابلیت Do Not Disturb، غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های مزاحم

 

کمبودی در اندروید 9 احساس می‌شود

اگرچه اندروید 9 پای با قابلیت‌های بسیاری همراه است اما کمبود قابلیت Digital Wellness در این نسخه از اندروید به چشم می‌خورد. Digital Wellness یا همان سلامت دیجیتال قابلیتی است که مدت زمانی که برای استفاده از برنامه استفاده می‌کنید را نگه می‌دارد. حتی می‌توانید برای این مدت زمان محدودیت هم اعمال کنید.

 

پیشنهاد فیسیت: چطور اندروید پای را روی گوشی نصب کنیم؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر