گلکسی نوت 9، پرچمدار جديد سامسونگ رونمايی شد، بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

گلکسی نوت 9، پرچمدار جديد سامسونگ رونمايی شد، بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

گلکسی نوت 9، پرچمدار جديد سامسونگ با صفحه نمایش 6.4 اینچی، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و مجهز به قلم اس پن رونمايی شد.

بعد از مدت‌ها شایعه و انتشار اخبار متفاوت، بالاخره ساعتی پیش سامسونگ در رویدادی، از پرچمدار جدیدش، گلکسی نوت 9 رونمايی کرد (این رویداد راس ساعت 19 و 30 دقیقه آغاز شد). در ادامه به معرفی مشخصات کلی این گوشی می‌پردازیم. با فیسیت همراه باشید.

مشخصات گلکسی نوت 9

صفحه نمایش

پرچمدار جدید سامسونگ از صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در2960 بهره می‌برد که بزرگ‌ترین صفحه نمایش بین گوشی‌های سری نوت است. صفحه نمایش بزرگ این گوشی در کنار حاشیه‌های باریک آن باعث شده است تا یوتیوب نوت 9 را به عنوان Signature Device خود انتخاب کند.

صفحه نمایش 6.4 اینچی

صفحه نمایش 6.4 اینچی

 

پردازنده

گلکسی نوت 9، گوشی جدید کمپانی سامسونگ، قدرت پردازشی خود را از پردازنده اسنپدراگون اسنپدراگون 845 می‌گیرد اما این پردازنده مخصوص چین و ایالات متحده است. در سایر نقاط دنیا گلکسی نوت 9 با پردازنده اکسینوس 9810 عرضه خواهد شد.

 

حافظه داخلی

سامسونگ در این گوشی حافظه داخلی بسیاری را برای کاربران علاقه‌مند به ثبت تصاویر و ویدیوهای باکیفیت فراهم کرده است. مدل پایه گلکسی نوت 9 دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و مدل دیگر این گوشی با حافظه 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

علاوه بر حافظه داخلی بسیار عالی، این گوشی‌های قابلیت اضافه کردن کارت حافظه تا 512 گیگابایت را هم دارند. به این ترتیب هیچ گاه با کمبود حافظه مواجه نخواهید بود.

صحنه‌هایی از رونمایی گلکسی نوت 9

صحنه‌هایی از رونمایی گلکسی نوت 9

 

حافظه رم

نسخه 128 گیگابایتی گلکسی نوت 9 به حافظه رم 6 گیگابایتی مجهز شده است اما نسخه دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی دارای 8 گیگابایت رم است.

 

دوربین اصلی و دوربین سلفی

گلکسی نوت 9، گل سرسبد سامسونگ به دوربین دوگانه اصلی 12 مگاپیکسلی، یکی با گشودگی دریچه دیافراگم متغییر بین f/ 1.5 و f/ 2.4 و لنز دیگری با گشودگی ثابت دریچه دیافراگم f/ 2.4، مجهز شده است.

دوربین سلفی این گوشی هم از لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد.

 

باتری

سامسونگ پرچمدار جدیدش، گلکسی نوت 9 را به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است که قدرت شارژ دهی به گوشی برای یک روز کامل را دارد. بعلاوه این گوشی از قابلیت شارژ سریع و شارژ سریع وایرلس نیز پشتیبانی می‌کند.

 

سایر مشخصات

  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • مجهز به قلم اس پن با بلوتوث
  • سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی
  • رنگ‌های آبی، مسی، بنفش و مشکی
  • قیمت برای نسخه 128 گیگابایتی حدود 1000 دلار
  • قیمت برای نسخه 512 گیگابایتی حدود 1250 دلار

رنگ‌های گلکسی نوت 9، پرچمدار جدید سامسونگ 

رنگ‌های گلکسی نوت 9، پرچمدار جدید سامسونگ

 

قابلیت‌های گلکسی نوت 9

قلم S Pen بلوتوثی

یکی از ویژگی‌های جالب پرچمدار جدید سامسونگ به قلم S Pen این گوشی برمی‌گردد. اگرچه سامسونگ قبلا هم از این قلم در گوشی‌هایش بهره می‌برد اما حالا قلم S Pen به قابلیت بلوتوث مجهز شده است به این ترتیب می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای کنترل از راه دور گلکسی نوت 9 استفاده کرد. برای نمونه از این قلم برای باز کردن دوربین و به عنوان شاتر دوربین و بسیاری موارد دیگر می‌توان استفاده کرد.

 

پیشنهاد فیسیت: قلم اس پن بلوتوثی قابلیت‌های جادویی به گلکسی نوت 9 می‌افزاید

 

ارائه محیط دسکتاپ ساده‌تر

گلکسی نوت 9 برخلاف پرچمداران سابق سامسونگ، بدون نیاز به داک جداگانه می‌تواند محیط دسکتاپ را در حالتی بسیار کاربردی‌تر فراهم کند. به این ترتیب که تنها کافی است که گوشی را با یک رابط HDMI به USB-C به هر مانیتوری متصل کنید تا صفحه نمایش ثانویه را تجربه کنید.

ارائه محیط دسکتاپ ساده‌تر بدون نیاز به داک جداگانه

ارائه محیط دسکتاپ ساده‌تر بدون نیاز به داک جداگانه

 

نقاط مثبت و منفی گلکسی نوت 9

پرچمدار جدید سامسونگ از صفحه نمایش زیبا و بزرگ، باتری پرظرفیت، حافظه داخلی عالی (درست مانند اینکه همواره یک هارد یک ترابایت به همراه دارید) بهره می‌برد اما این گوشی بسیار گرا‌ن قیمت است تا جایی که برای خرید این گوشی حتی بیشتر از خرید یک آیفون X باید هزینه کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر