قلم اس پن بلوتوثی قابلیت‌های جادویی به گلکسی نوت 9 می‌افزاید

قلم اس پن بلوتوثی قابلیت‌های جادویی به گلکسی نوت 9 می‌افزاید

شب گذشته سامسونگ از گلکسی نوت 9 با قلم اس پن پلوتوثی رونمایی کرد. قلم S Pen بلوتوثی امکان کنترل از راه دور گوشی برای عکس گرفتن، موسیقی و ارائه را فراهم می‌کند.

شب گذشته سامسونگ در رویدادی از پرچمدار جدیدش، گلکسی نوت 9 با صفحه نمایش 6.4 اینچی با حاشیه بسیار باریک، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و... رونمایی کرد.

یکی از برترین ویژگی‌های این گوشی، تجهیز به قلم اس پن (S Pen) است. اگرچه قبلا هم سامسونگ در گوشی‌های سری نوت از قلم اس پن استفاده کرده بود اما این بار گلکسی نوت 9 از قلم اس پنی بهره می‌برد که به بلوتوث با مصرف انرژی کم مجهز شده است. به این ترتیب این قلم نه تنها باری نوت برداری و انجام کارهای ساده‌تر قابل استفاده است بلکه برای کنترل از راه دور گوشی هم می‌توان از این قلم بهره برد.

به گفته سامسونگ با استفاده از قلم بلوتوثی S Pen می‌توانید تا فاصله 30 فوتی یعنی 9.1 متری و با استفاده از دکمه‌ای که در کنار قلم قرار گرفته است، کنترل از راه دور گوشی را به دست بگیرید.

 

قابلیت‌های قلم اس پن بلوتوثی در گلکسی نوت 9

قلم بلوتوثی S Pen علاوه بر قابلیت‌هایی که قبلا در گلکسی نوت 8 شاهد آن بودیم، قابلیت‌های بسیاری را به پرچمدار جدید سامسونگ اضافه می‌کند که همگی در تلاشند تا راحتی کاربر را فراهم کنند و به نظر می‌رسد سامسونگ تا حد زیادی توانسته است این کار را به سرانجام برساند.

 

کنترل کننده دوربین

به عنوان یکی از مهمترین‌ قابلیت‌ها به باز کردن دوربین گوشی با فشردن یک بار و نگه داشتن دکمه کنار قلم اس پن می‌توان اشاره کرد. حالا با دو بار فشردن این دکمه می‌توانید از بین دوربین سلفی و دوربین اصلی یکی را انتخاب کنید و در نهایت با یک دیگر فشردن این دکمه می‌توانید عکس برداری کنید.

 

کنترل کننده موسیقی

از این قلم برای کنترل موسیقی هم می‌توانید استفاده کنید. می‎‌توانید بین موسیقی‌های مختلف عقب و جلو بروید و موسیقی دلخواهتان را اجرا کنید، حتی می‌توانید آن را متوقف هم کنید.

 

کنترل کننده ارائه 

قلم اس پن بلوتوثی در کنار قابلیت دکس برای شما امکان ارائه از راه دور هم فراهم می‌کند. به این ترتیب به راحتی می‌توانید بین اسلایدها جا به جا شوید و ارائه‎‌ای کنترل شده و راحت داشته باشید. برای این کار تنها کافی است گلکسی نوت 9 را با یک رابط HDMI به USB-C به هر مانیتوری متصل کنید.

 

قابل برنامه‌ریزی

با فشردن دکمه قلم S Pen به صورت پیش فرض برنامه دوربین باز می‌شود اما شما می‌توانید قلم را به نحوی برنامه ریزی کنید که با فشردن دکمه قلم S Pen اپلیکیشن دلخواهتان اجرا شود.

اطلاعات کامل درباره قلم S Pen، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

اطلاعات کامل درباره قلم S Pen، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

 

شارژ قلم اس پن

سامسونگ قلم اس پن بلوتوثی گلکسی نوت 9 را تقریبا با مصرف شارژ بسیار پایین طراحی کرده است. به این ترتیب با قرار قلم در جایگاهش آن هم تنها برای کمتر از یک دقیقه، این قلم برای استفاده حدود نیم ساعتی آماده می‌شود که با آن قادرید حدود 200 بار کلیک را انجام دهید.

حتی در صورتی که شارژ قلم S Pen تمام شود باز هم از این قلم به عنوان قلم استایلوس عادی می‌توانید استفاده کنید.

 

قابلیت‌های قلم S Pen در کدام برنامه‌ها کار می‌کند

در حال حاضر قابلیت‌های قلم S Pen تنها برای برنامه‌های خود سامسونگ، مایکروسافت، گوگل و اسپاتی فای کار می‌کند اما سامسونگ گفته است که تا اواخر سال جاری میلادی قابلیت‌های قلم اس پن بلوتوثی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. مطمئنا توسعه دهندگان از این ویژگی‌ها در برنامه‌های خود بهره خواهند برد.

 

پیشنهاد فیسیت: گلکسی نوت 9، پرچمدار جديد سامسونگ رونمايی شد، بررسی مشخصات و قابلیت‌ها

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge و engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر