ایده جدید اپل: استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

ایده جدید اپل: استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

اپل، کمپانی که ایده‌های جذابی مانند FaceID، انیموجی، میموجی و... را به آیفون آورده است حالا ایده جذاب دیگری را در سر می‌پروراند.

این کمپانی اخیرا در دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده امریکا به نام پتنت، ایده استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی را به ثبت رسانده است که شماره ثبت این ایده 20180225662 است.

اختراع جدید اپل با استفاده از امواج رادیویی با طول موج کوتاه (NFC یا RFID) اطلاعات موجود در کارت‌های شناسایی هوشمند که دارای مدار الکترونیکی هستند، مانند کارت گواهی نامه و... را در گوشی ثبت می‌کند. به این ترتیب سرورهای سازمان‌های مختلف برای تایید هویت کاربران می‌توانند اطلاعات ثبت شده در آیفون آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. در این شرایط کاربر باید با استفاده از وارد کردن رمز عبور، سنسور اثر انگشت و یا FaceID (تنها در آیفون X) اطلاعات درخواستی سازمان را ارسال کند.

ایده جدید اپل: استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

ایده جدید اپل: استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

 

استفاده از اختراع جدید اپل در سازمان‌های حساسی که برای دسترسی به بخش‌های مختلف خود محدودیت دارند و تنها افرادی خاص می‌توانند وارد برخی قسمت‌ها شوند، بسیار کاربردی خواهد بود.

احراز هویت از طریق آیفون یک بخش هیجان انگیز دیگر هم دارد. گویا اپل با ایده از استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی درصدد است تا این روش را با روش استفاده از پاسپورت کند. با وجود اینکه در حال حاضر مسافران مجبورند که برای سفرهای خارج از مرزی (در اغلب اوقات) پاسپورت خود را به همراه داشته باشند احتمالا اپل مجبور است برای فراگیر کردن ایده خود با کشورها مختلف وارد مذاکره شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر