تکدی‌گری هم در انگلیس هوشمند خواهد شد، پرداخت پول به تکدی‌گران با اسکن بارکد

تکدی‌گری هم در انگلیس هوشمند خواهد شد، پرداخت پول به تکدی‌گران با اسکن بارکد

با استفاده از برنامه Greater change، تکدی‌گری در انگلیس هوشمند خواهد شد. با استفاده از این برنامه و اسکن بار کد مخصوص هر فرد بی‌خانمان، مبلغ دلخواه را به حسابش فرستاده می‌شود.

تکنولوژی در جای جای زندگی ما رسوخ کرده است اما هنوز هم پای این تغییرات به بخش‌هایی از جامعه باز نشده است. با این وجود انگستان با ارائه طرحی جدید، استفاده از تکنولوژی را همه‌گیرتر خواهد کرد.

انگلستان در نظر دارد تا با ارائه طرحی جدید، تکدی‌گری را هوشمند کند. به این ترتیب حتی افرادی که پول نقد به همراه ندارند که تعدادشان هم کم نیست، می‌توانند به افراد بی‌خانمان کمک کنند.

دانشگاه آکسفورد بارکدهای پوشیدنی (مانند گردن آویز) برای افراد بی‌خانمان طراحی کرده است که افراد رهگذر با استفاده از گوشی هوشمند و از طریق برنامه Greater change می‌توانند به آن‌ها پول بدهند.

این ایده که چیزی شبیه به مکانیزم بلیط‌های آنلاین است، از اواخر سال 2017 شروع به کار کرده و حالا به تازگی دوره آزمایشی‌اش را طی می‌کند.

در این برنامه برای هر یک از بی‌خانمان‌ها یک حساب کاربری ایجاد می‌شود که با اسکن QR کد فرد، اطلاعاتش نمایش داده می‌شود. به این ترتیب افرادی که می‌خواهند به او کمک کنند می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

تکدی‌گری هوشمند با استفاده از برنامه Greator change

تکدی‌گری هوشمند با استفاده از برنامه Greater change

 

مزایای تکدی‌گری هوشمند

این روش مزایای بسیاری دارد. اول اینکه پول‌هایی که به حساب فرد بی‌خانمان واریز شده است کاملا نزد یکی از مسئولین ممدکار نگه‌داری می‌شود بنابراین تنها فرد در صورتی می‌تواند این پول را دریافت کند که به این مددکار مراجعه کند. به این ترتیب مددکار در خرج کردن پول‌های دریافتی به او کمک می‌کند تا خانه‌ای اجاره کند و یا پاسپورت بگیرد.

از طرف دیگر شک افرادی که می‌خواهند به نیازمندان واقعی کمک کنند برطرف می‌شود زیرا افراد واقعا نیازمند در این برنامه حساب کاربری دارند. به این ترتیب دست افراد سودجو کوتاه خواهد شد.

اگرچه این روش برای افراد بی‌خانمان روش بسیار خوبی برای جمع‌آوری و مدیریت پول است اما بنا به گزارشات، تا کنون مردم استقبال خوبی از این برنامه نکرده‌اند.

 

نظر شما درباره این برنامه چیست؟ آیا موافق رواج تکدی‌گری هوشمند و یا چنین برنامه‌هایی در کشور هستید؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

منبع خبر: independent


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر