ماجرای داغ‌ترین هشتگ این روزهای توییتر، #پزشک_فراری_از_کارتخوان، چیست

ماجرای داغ‌ترین هشتگ این روزهای توییتر، #پزشک_فراری_از_کارتخوان، چیست

اخیرا در شبکه اجتماعی توییتر هشتگ #پزشک_فراری_از_مالیات داغ شده است. گویا پزشکان که یکی از پر درآمد ترین اقشار جامعه هستند با حذف کارتخوان و دریافت پول نقد از بیماران، از زیر بار ملیات شانه خالی می‌کنند.

مالیات راهی است که کشورهای مختلف برای تأمین بخشی از بودجه دولت از آن استفاده می‌کنند. در ایران هم تقریباً نیمی از این بودجه از راه مالیات تأمین می‌شود اما گویا فرارهای مالیاتی به حدی رسیده است که اعتراض کاربران شبکه‌ اجتماعی توییتر را به دنبال داشته است.

اخیراً در شبکه اجتماعی توییتر، هشتگی با عنوان #پزشک_فراری_از_کارتخوان به شدت داغ شده است. گویا بسیاری از پزشکان که در ایران درآمد فوق‌العاده بالایی هم دارند، برای فرار مالیاتی، در مطب‌های خود از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند تا به این ترتیب تراکنش‌های مالی خود را کمتر از میزان واقعی جلوه دهند و مالیات کمتری بپردازند.

توییت‌هایی با موضوع هشتگ #پزشک_فراری_از_کارتخوان

 

در این مطب‌های بدون کارتخوان، باید هزینه ویزیت کاملاً نقدی پرداخت شود. این مسئله گذشته از فرار مالیاتی، برای بیماران هم دردسرهایی درست کرده است زیرا هزینه‌های بالا مانند هزینه دندان پزشکی، معمولاً بیشتر از 200 هزار تومان است. بنابراین برای پرداخت هزینه‌های این چنینی، بیمار نمی‌تواند تنها از یک کارت و با استفاده از عابر بانک هزینه را تأمین کند.

البته فرارهای مالیاتی تنها به مطب‌های بدون کارتخوان محدود نمی‌شود. برخی از مطب‌هایی که دارای کارتخوان هستند هم بخشی از مالیات خود را نمی‌پردازند. پزشکان برخی از این مطب‌ها، کارتخوان خود را به نام منشی خود می‌گیرند و به این شیوه از پرداخت مالیات واقعی خود سر باز می‌زنند.

همین فرارهای مالیاتی پزشکان تأثیر فوق‌العاده زیادی روی درآمد دولت از بخش مالیات‌ها دارد زیرا پزشکان در ایران تقریباً بالاترین درآمد را دارند. به گزارش وب سایت مردم سالاری، مالیاتی که پزشکان در طول سال باید بپردازند حدود 800 میلیارد تومان است. این در حالی است که عملاً تنها 200 میلیارد تومان مالیات از این بخش پرداخت می‌شود.

نه تنها پزشکان بلکه سایر مشاغل پردرآمد در داخل کشور همچون بازاریان، زرگران، رستوران داران، آهن فروشان و... هم فرارهای مالیاتی بزرگی داشته‌اند. به این ترتیب بیشترین بار مالیاتی بر دوش کارگران و کارمندان است.

به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت الکترونیک در کشور و شفاف‌سازی که به دنبال آن خواهد آمد، تا حد زیادی جلو چنین مشکلاتی در کشور گرفته شود اما به گزارش دیجیاتو، سازمان امور مالیاتی جز محدود سازمان‌هایی است که در برابر دولت الکترونیک مقاومت می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا کنون تجربه مراجعه به چنین مطب‌هایی را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت در میان بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر