فایرفاکس با تجهیز به جدیدترین پروتکل امنیتی اینترنت ،TLS 1.3، امن‌تر از همیشه شد

فایرفاکس با تجهیز به جدیدترین پروتکل امنیتی اینترنت ،TLS 1.3، امن‌تر از همیشه شد

فایرفاکس با تجهیز به جدیدترین پروتکل امنیتی اینترنت ،TLS 1.3، امن‌تر از همیشه شد. البته نسخه 65 به بعد مرورگر کروم هم از این پروتکل بهره می‌برد.

روز جمعه کارگروه مهندسی اینترنت (IETF) جدیدترین نسخه پروتکل امنیتی مورد استفاده در اینترنت، TLS 1.3 را معرفی کرد. پروتکل TLS 1.3 که با بررسی رمزنگاری همه اتصالات HTTPS، فضای اینترنت را امن می‌کند، در اصل نسخه به روز شده TLS 1.2 است که حدود 10 سال پیش عرضه شده بود.

به ادعای کارگروه مهندسی IETF، پروتکل TLS 1.3 علاوه بر تامین امنیت بیشتر در فضای اینترنت، سرعت وب گردی را هم کمی افزایش می‌دهد.

خبر خوب اینکه از همین الان می‌توانید از امنیت و سرعت مضاعف پروتکل TLS 1.3 بهره ببرید زیرا مرورگر فایرفاکس در حال حاضر از این استاندارد امنیتی جدید پشتیبانی می‌کند. بعلاوه از نسخه 65 به بعد مرورگر کروم هم از TLS 1.3 بهره می‌برد.

استاندارد امنیتی TLS، استاندارد جدیدی نیست و مدت‌‎هاست که روی آن کار شده است. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم نسخه قبلی این پروتکل، یعنی LTS 1.2 حدود 10 سال پیش عرضه شده بود. البته ایرادات و باگ‌های این نسخه که اغلب به دلیل نحوه پیاده‌سازی آن بوده است، بر هیچ کس پوشیده نیست تا جایی که بسیاری از الگوریتم‌های این پروتکل هک شده بودند. یکی از معروف‌ترین این باگ‌ها Heartbleed بوده است.

از این رو نسخه جدید و به‌روز شده این پروتکل، TLS 1.3، از مدرن‌ترین متدهای رمزنگاری برای حفظ امنیت فضای اینترنت بهره می‌برد.

تجهیز دو مرورگر محبوب فایرفاکس و کروم به جدیدترین پروتکل امنیتی، TLS 1.3، استفاده از اینترنت را برای کاربران امن‌تر و سریع‌تر از سابق خواهد کرد زیرا این پروتکل امکانی فراهم می‌کند با کمترین تبادل داده، مرورگر و سرور بتوانند بهترین و سریع‌ترین شیوه رمزنگاری را انتخاب کنند.

نا گفته نماند که در حال حاضر برخی از کمپانی‌های بزرگی همچون فیسبوک، گوگل و cloudflare از جدیدترین نسخه این پروتکل امنیتی بهره می‌برند. حتی فیسبوک مدعی است که تقریبا نصف ترافیکش از همین پروتکل جدید عبور داده می‌شود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر