مایکروسافت بیلد 10531 را برای ویندوز 10 IOT Core منتشر کرد

مایکروسافت بیلد 10531 را برای ویندوز 10 IOT Core منتشر کرد

دیروز مایکروسافت برای ویندوز 10 IOT Core بسته ی آغاز کننده ای _Start Pack_معرفی کرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا یک پروژه را شروع کنند.امروز هم برای این استارت پک یا بسته ی آغاز کننده یک بیلد جدید در اینسایدرعرضه کرد.

اینترنت اشیا یا همان Internet of Things که به اختصار IoT گفته می شود، مفهومی تازه در دنیای فناوری است. به صورت خلاصه اینترنت اشیا فناوری مدرن است که در آن برای هر موجودی قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطیی چون اینترنت یا اینترانت، فراهم می ‌گردد. یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از اینترنت اشیا را می ‌توان در ترموستات Nest مشاهده کرد. این ترموستات از طریق WiFi به شما این امکان را خواهد داد تا از طریق گوشی هوشمند خود به کنترل دمای محیط بپردازید.در گروه فیسیت بارها در مورد ترموستات های نست گفته ایم که می توانید با جستجوی Nest به مطالب قبلی دسترسی پیدا کنید. بستر اینترنت اشیا بر امواج رادیویی بی‌سیمی قرارداده شده که به دستگاه‌های مختلف این امکان را می دهند تا از طریق اینترنت با یک‌دیگر به برقراری ارتباط بپردازند. این بستر شامل استانداردهایی مانند وای‌فای، بلوتوث کم‌مصرف، NFC، RFID و استانداردهایی مانند ZigBee,Z-Wave و 6LoWPLAN است که شاید تاکنون اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید.

مایکروسافت در آستانه ی انتشار ویندوز 10 یعنی حدودا دو ماه پیش اعلام کرده بود که یکی از هدف های شکل گیری ویندوز 10 سازگاری این سیستم عامل با پلتفرم های مختلف است.اواخر مرداد ماه مایکروسافت ورژن کم حجمی از ویندوز 10 را با نام IoT Core برای اینترنت اشیا ارائه کرد بر روی رزبری پای 2 قابل اجرا است.در این سیستم عامل پنجره و دسکتاپ دیده نمی شود. توسعه دهندگان باید اپلیکیشن فراگیر را پیاده سازی نمایند که نقش رابط کاربری را عهده دار شود.مایکروسافت اعلام کرده است که IoT Core به این منظور طراحی شده است که تا حد ممکن موانع پیش روی توسعه دهندگان برای روی آوردن به این حوزه جدید از پیش روی بردارد و ساخت دستگاه های جدید را تسهیل کرده و با گستره ای از زبان های متن باز یا همان اوپن سورس کار کند. مایکروسافت در حال حاضر چندین نمونه کد برای دستگاه های IoT روی گیت هاب Github منتشر کرده است.

به هر حال امروز مایکروسافت با انتشار بیلد 10531 گامی دیگر در جهت تحقق اهدافش و کمک به توسعه دهندگان اینترنت اشیا برداشته است.نام کامل این بیلد 10531.0.150820-1710.TH2_RELEASE است که برای اینسایدر منتشر شده است.که لیستی از پیشرفت ها را باعث می شود مانند:

سرور وب WebB با ویژگی های تغییر نام کامپیوتر،تغییر رمز ورود و ...

فعال شدن بوت امن Secure boot

نصب واحد و یکپارچه برای تمام قطعات مورد نیاز، پشتیبانی برای مجموعه ای از سریال ها و کدها و پشتیبانی ازمجموعه ی Cylon با قالب جدید پروژه Cylon.

سازگاری گسترده با مجموعه ی پایتون خالص

پشتیبانی از چیپست های خارجی ADC و PWM برای استفاده ی آسان تر مشخصات در این لینک گیت هاب مشخص است

آپدیت کلی سیستم عامل

رفع برخی باگ های موجود در نسخه ی رسمی فعلی

برای دانلود این بیلد می توانید از این لینک استفاده کنید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر