مایکروسافت و آمازون پیش‌نمایشی از ادغام الکسا و کورتانا ارائه کردند

مایکروسافت و آمازون پیش‌نمایشی از ادغام الکسا و کورتانا ارائه کردند

مایکروسافت و آمازون پیش‌نمایشی از ادغام الکسا و کورتانا ارائه کردند. به این ترتیب امکانات هر دستیار صوتی در دستگاه‌های طرف مقابل قابل استفاده است.

حدود یک سال پیش شاهد اخباری درباره ادغام دو دستیار صوتی آمازون و مایکروسافت بودیم. سپس در کنفرانس بیلد 2018 بود که مایکروسافت نمونه‌ای اولیه از ادغام الکسا و کورتانا را معرفی کرد. حالا و پس از گذشت حدود یک سال این دو کمپانی نسخه پیش نمایشی از ادغام الکسا و کورتانا را برای کاربران امریکایی ارائه کرده‌اند. این دستیار صوتی ادغام شده به کاربران امکان می‌دهد تا به امکانات و سرویس‌های دیگری دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر فراخوانی و استفاده از این دستیار صوتی ادغام شده چندان راحت و روام و کاربر پسند نیست. برای مثال برای دسترسی به الکسا از طریق کورتانا باید عبارت "کورتانا، الکسا را باز کن" (Hey Cortana, open Alexa) را بگویید تا الکسا روی ویندوز 10 یا اسپیکر Harman kardon در دسترس قرار بگیرد. از طرف دیگر برای باز کردن کورتانا روی دستگاه‌های اکو (Echo) باید عبارت "الکسا، کورتانا را باز کن" (Hey alexa, open Cortana) را بگویید.

به این ترتیب هر دو دستیار صوتی کورتانا و الکسا روی دستگاه‌های هر شرکت قابل استفاده هستند. بنابراین به راحتی می‌توانید از امکانات و سرویس‌های هر یک روی دستگاه‌های طرف مقابل استفاده کنید. مثلا روی دستگاه‌های اکو می‌توانید به برنامه آفیس دسترسی داشته باشید.

اگرچه در حال حاضر ادغام این دو دستیار صوتی چندان روان نیست و همچنین شاهد قابلیت‌هایی همچون استریم موسیقی یا آلارم نیستیم اما مایکروسافت و آمازون در حال بهبود این شرایط و افزودن قالبتی‌های بیشتر هستند. هدف این دو کمپانی ساخت دستیار صوتی ادغام شده‌ای است که بتواند وظایف هر دو دستیار را به خوبی انجام دهد.

برای تجربه ادغام این دو دستیار صوتی می‌توانید در ویندوز 10 با همان عبارتی که پیش‌تر گفتیم، از طریق کورتانا، الکسا را فراخوانی کنید. در طرف مقابل با گفتن جمله “Alexa, open Cortana” هم می‌توانید روی دستگاه‌های اکو از کورتانا بهره ببرید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر