نوجوانی استرالیایی، 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را به سرقت برد

نوجوانی استرالیایی، 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را به سرقت برد

نوجوانی استرالیایی، 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را به سرقت برد.

نوجوانی 16 ساله که ساکن شهر ملبورن استرالیاست موفق شده است اپل را هک کرده و 90 گیگ از اطلاعات این شرکت را به سرقت ببرد.

امنیت مسئله‌ای است که شاید تمامی طرفداران اپل دقیقا به همین دلیل به سراغ گوشی‌های اپل رفته‌ باشند اما حالا یک نوجوان 16 ساله نشان داده است که اپل هم می‌تواند هک شود.

داستان به این صورت است که یک نوجوان استرالیایی مدتی است که چند بار به شبکه بک اند (backend) اپل حمله کرده و طی این حملات موفق شده است 90 گیگابایت از اطلاعات امن اپل و اطلاعات حساب مشتریان را به سرقت ببرد.

این نوجوان برای اینکه شناسایی نشود از تکنیک‌های مختلفی همچون تونل زدن در اینترنت (Tunneling) استفاده کرده بود. به هر ترتیب پلیس او را شناسایی کرد و اطلاعاتی که این نوجوان ربوده بود را در فایلی به نام “Hacky Hack Hack” پیدا کرد. پلیس علاوه بر این فایل دو لپ تاپ، یک گوشی هوشمند و یک هارد درایو متعلق به این نوجوان را کشف و ضبط کرده است.

وکیل این نوجوان استرالیایی مدعی است که کار او مجرمانه نبوده بلکه این پسر نوجوان به دلیل علاقه شدید به کار کردن در کمپانی اپل دست به چنین اقدامی زده است. بعلاوه وکیل او گفته است که این نوجوان به دلیل این اقدام در دنیای هک و امنیت به شدت مشهور شده است بنابراین در حال حاضر او در معرض خطر است.

این هکر کم سن و سال از نوعی نرم افزار استفاده کرده که به او در دسترسی به شبکه اپل یاری رسانده است، اما اطلاعاتی درباره کاربرد این نرم افزار نیز در دسترس نیست. او هم اکنون گناهکار شناخته شده و طی ماه آتی میلادی، حکم خود را دریافت خواهد کرد. در این بین، اپل هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

این نخستین باری نیست که یک هکر توانسته است به اپل نفوذ کند. به عنوان نمونه چندی پیش هکرها توانستند با استفاده از یک کمپین فیشینگ، به حساب‌های آی کلاد (icloud) چندین سلبریتی دسترسی پیدا کرده و عکس‌های شخصی برخی از قربانیان را در فضای مجازی منتشر کنند. احتمال دارد که این هکر ملبورنی هم توانسته باشد به برخی از حساب‌های آی کلاد نفوذ کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theage


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر