گوگل اولین خرده فروشی خود را در شیکاگو راه‌اندازی می‌کند

گوگل اولین خرده فروشی خود را در شیکاگو راه‌اندازی می‌کند

گوگل اولین خرده فروشی خود را در شیکاگو راه‌اندازی می‌کند تا محصولات سخت افزاری و پرچمدارانش را در این خرده فروشی به فروش برساند.

گوگل، غول بزرگ موتورهای جستجو تصمیم گرفته است که فعالیتش را در حوزه خرده فروشی آغاز کند. از این رو این کمپانی در نظر دارد تا اولین فروشگاه رسمی خود را در شیکاگو و در مکانی که فاصله چندانی با دفتر اصلی گوگل ندارد، راه‌اندازی کند.

هدف گوگل از ایجاد این فروشگاه، فروش محصولات سخت افزاری این کمپانی، پیکسل بوک، ساعت هوشمند و مهم‌تر از همه فروش پرچم‌داران این کمپانی است. البته این احتمال وجود دارد که گوگل در خرده فروشی‌اش برنامه‌های اندرویدی و یا محصولات مبتنی بر سیستم عامل‌های wear OS و Chrome OS را نیز به فروش برساند.

راه‌اندازی خرده فروشی توسط گوگل چندان دور از انتظار نبود اما بعد از ورود این کمپانی به تولید مستقیم سخت افزار، نیاز به داشتن یک خرده فروشی بیشتر احساس می‌شد. گذشته از این احساس نیاز، کمپانی‌های بزرگی همچون اپل، مایکروسافت، سامسونگ و هواوی و... هم فروشگاه‌های خرده فروشی مخصوص به خود را دارند تا محصولاتشان را خودشان به بازار عرضه کنند.

این اولین باری نیست که گوگل تصمیم گرفته است یک فروشگاه خرده فروشی راه‌اندازی کند. بنا به گزارشات طی چند سال اخیر گوگل دو بار تصمیم به راه‌اندازی خرده فروشی گرفته بود اما به دلیل تغییر برنامه‌های این کمپانی، راه‌اندازی خرده فروشی به تعویق افتاده بود.

نخستین بار گوگل در سال‌های 2010 تا 2012 یک فروشگاه شناور ایجاد کرد تا محصولاتش را به نمایش درآورد. سپس در سال 2015 این کمپانی در نیویورک مکانی به وسعت  460 متر مربع را اجاره کرد و اقدام به بازسازی آن کرد تا خرده فروشی خود را راه‌اندازی کند. گوگل حتی برای این کار 6 میلیون دلار هم هزینه کرد اما پس از مدتی ساخت این خرده فروشی کنسل شد.

حالا مشخص نیست که سرانجام سومین تلاش گوگل برای راه‌اندازی خرده فروشی چه نتیجه‌ای را به دنبال داشته باشد. باید منتظر باشیم تا ببینیم که آیا این بار هم مانند دو مرتبه قبلی پروژه نافرجام باقی می‌ماند و یا اینکه این بار واقعاً با خرده فروشی مختص گوگل روبه‌رو می‌شویم.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر