حذف نویز و انعکاس صدا در لینوکس

حذف نویز و انعکاس صدا در لینوکس

در سیستم‌عامل گنو/لینوکس شما کاربران باید از دانش سیستم عامل باخبر باشید یا به عبارت دیگر آچارفرانسه سیستم خود باشید تا در مواقع نیاز بتوانید سیتم خود را تعمیر و یا با توجه به نیاز خود تغییر دهید از این رو از سر آموزش‌‌های گنو/لینوکسی خود این بار به سراغ میکروفن و بلندگو در سیستم رفتیم.

برای حذف نویز و انعکاس صدای میکروفن، می‌توان از  نرم افزار PulseAudio  در مخازن توزیع‌های مختلف استفاده کرد. این برنامه  ماژولی را ارایه نموده تا نویز میکروفن و انعکاس صدای محیط را حذف نماید که این ماژول به صورت پیشفرض در سیستم فعال نیست در ادامه به نحوه فعال‌سازشی این ماژول می‌پردازیم.

ابتدا بایستی از نرم‌افزار nano که یک ویرایشگر متن هست بهره برد تا بتوان فایل‌های برنامه را تغییر داد.

در مرحله نخست فایل تنظیمات پیشفرض PulseAudio را برای ویرایش باز نموده:

nano /etc/pulse/default.pa

سپس دستورات زیر را در انتهای آن اضافه و فایل را ذخیره نمایید.

load-module module-echo-cancel source_name=noechodev set-default-source noechodev

همچنین می‌توانید برای حذف نویز خروجی/اسپیکر دستور زیر را اضافه نمایید.

set-default-sink noechodev

با اجرا دستور pulseaudio -k تنظیمات جدید اعمال خواهد شد.

 ماژول حذف نویز و انعکاس فعال است.

ممکن است به این موضوع فکر کنید که اگر کاربر ویندوز بودید این دردسرها را نداشتید و همه امکانات به راحتی در اختیار شما بود. به این نکته دقت کنید که شما با کار با سیستم‌عامل گنو/لینوکس  از نحوه کارکرد سیستم مطلع هستید و همانطور که در ابتدا گفتم  آچارفرانسه سیستم‌عامل خود هستید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: فیسیت

هادی یدالهی

هادی یدالهی

هادی کارشناس نرم افزار دارد علاقه‌مند به دنیای نرم افزار آزاد و پایگاه داده است بیشترین فعالیت او در زمینه طراحی الگوریتم و نرم افزارهای آزاد هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و دیدن فیلم پر میکند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mahdi

جمعه, 23 آبان 1399

آره واقعا قدر ویندوز رو ندونستم ویندوز هم صدا و تقویت میکرد هم نویز رو تا 90 درصد جذف میکرد اما متاسفانه لینوکس حتی هدفون رو هم نمیشناسه یکشنبه ارايه دارم میکروفون صدا میده ولی درایور نداره ـ این مسخره بازیا چیه آخه؟!

پاسخ

ثبت نظر