وب سایت پیوند‌ها به دلیل بدهی ۵ ساله به هاست ایران، از دسترس خارج شد

وب سایت پیوند‌ها به دلیل بدهی ۵ ساله به هاست ایران، از دسترس خارج شد

وب سایت پیوند‌ها به دلیل بدهی ۵ ساله به هاست ایران از دسترس خارج شد. وزارت فرهنگ و ارشاد حاضر به پرداخت بدهی هاست ایران نیست.

سایت پیوندها سایتی است که حتماً بارها و بارها شما هم شاهد باز شدن آن در مرورگر خود بوده‌اید. این وب سایت هنگامی باز می‌شود که کاربران ایرانی بخواهند به وب سایت‌هایی که در کشور مسدود است دسترسی داشته باشند. حالا به نظر می‌رسد که وب سایت پیوندها خود از دسترس خارج شده است!

وب سایت پیوندها از دسترس خارج شد

وب سایت پیوندها از دسترس خارج شد

 

پس از گذشت ساعاتی از مسدود شدن این وب سایت در کشور مشخص شد که مشکل از بدهی 5 ساله هاست این وب سایت است. «هاست ایران» که سرویس دهنده هاستینگ این وب سایت است اعلام کرده که به دلیل عدم پرداخت بدهی، سرویس‌دهی به وب سایت پیوندها قطع شده است. به گزارش دیجیاتو جمع بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد از سمت هاست وب سایت پیوندها حدود 300 میلیون تومان است که گویا هیچ کس پاسخگوی پرداخت این بدهی‌ها نبوده است.

به گفته فرشاد اسماعیلیان، نایب‌رئیس هیئت مدیره هاست ایران، قرارداد میزبانی وب سایت پیوندها تا سال 92 بوده است و بعد از آن نه قرارداد جدیدی بسته شد و نه قرارداد قبلی تمدید شد. اسماعیلیان در مورد تعیین تکلیف این موضوع در همان سال چنین توضیح داده است:

ناگزیر مراتب به استحضار معاونت محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه رسید که ایشان نیز طی مکاتباتی با ریاست محترم مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن تأکید بر حساسیت سایت موردنظر در فضای مجازی، وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تأمین هزینه‌های مربوطه را متذکر و نهایتاً بر ادامه میزبانی این شرکت از سایت پیوندها صحه گذاشته و بر پرداخت حق‌الزحمه این شرکت تأکید کردند.

حالا هاست ایران خبر داده است که مکاتبات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتیجه‌ای نداشته است. هاست ایران از رفتار سازمان‌های دولتی با کسب و کارهای خصوصی گله داشت و چنین توضیح داد:

متأسفانه با وضعیت اقتصادی حاکم، اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی در پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌های خصوصی چنین عمل کنند کسب‌وکارهای مشابه شرکت ما را به تعطیلی خواهند کشاند. در حال حاضر این شرکت در آستانه تعدیل نیرو و مشکلات عدیده مالی از جمله عدم امکان پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل و بدهی‌های معوقه به شرکت‌های سرویس‌دهنده بالادستی مواجه است لذا علیرغم میل باطنی ادامه ارائه این خدمات عملاً از توان این شرکت خارج شده است.

فرشاد اسماعیلیان در انتها گفته است که دوستان وزارت ارشاد راحت به شکل شفاهی می‌گویند "ما حاضر به پرداخت هزینه نیستیم" اما حاضر نیستند به صورت کتبی این موضوع را به ما اعلام کنند.

بنا به اطلاعاتی که در سایت ویکی پدیا در مورد وب سایت پیوندها (با آدرس peyvandha.ir) وجود دارد، این صفحه تنها چند ماه پس از تأسیس رتبه هجدهم سایت‌های پربازدید در ایران را در الکسا به دست آورد. وب سایت پیوندها در تعطیلات نوروز 88 و بعد از اضافه شدن امکان تبدیل پیوندها به صفحه خانگی کاربران، پیوندها رتبه 4 ایران را به دست آورد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر