ویندوز 95 را به صورت یک اپلیکیشن روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کنید

ویندوز 95 را به صورت یک اپلیکیشن روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کنید

شما هم اکنون می‌توانید سیستم عامل قدیمی ویندوز 95 را روی دستگاه ویندوز، مک و لینوکس خود در غالب یک اپلیکیشن نصب کرده و کمی به گذشته سفر کنید.

آیا از تکنولوژی مدرن امروزی خسته شده‌اید و دلتان برای گذشته تنگ شده است؟ اگر دوست دارید دوباره گذشته را تجربه کنید یک خبر خوب برای شما داریم. هم اکنون می‌توانید سیستم عامل قدیمی ویندوز با قدمت ربع قرن پیش را دانلود کنید. یک برنامه نویس موفق شده که ویندوز 95 را به صورت یک اپلیکشن منتشر کند. شما می‌توانید آن را روی هر سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس نصب کنید. 
فلیکس ریزبرگ نسخه‌ی اپلیکیشن ویندوز 95 را منتشر کرده و اینستالر (installer) آن را روی گیت‌هاب قرار داده است. این اپلیکیشن در الکترون اجرا می‌شود که یک چهارچوب اپلیکیشنی میان پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های دسکتاپ است. اندازه‌ی اپلیکیشن ویندوز 95 برای همه‌ی پلتفرم‌ها حدود 100 مگابایت است که بر مبنای یک پروژه‌ی وب ساخته شده که مبنی بر اجرای سیستم‌ عامل‌های قدیمی است. نکته اینجاست که همه‌ی کدها درون خود اپلیکیشن قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود این اپلیکیشن مانند یک سیستم عامل واقعی عمل کند. 
برای کسانی که سال‌ها از ویندوز 95 استفاده کرده‌اند این اتفاق مانند سفر به گذشته است. وقتی که 23 سال پیش این اپلیکیشن منتشر شد میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفت. این سیستم عامل قابلیت‌هایی مانند دکمه شروع، نوار وظیفه و پشتیبانی سخت‌افزارهای خارجی را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد. 
اپلیکیشن الکترون دارای برنامه‌های از پیش نصب شده‌ی زیادی است. حتی اگر هیچ‌گاه در زندگی خود از ویندوز 95 استفاده نکرده باشید می‌توانید با این اپلیکیشن جدید آن را تجربه کنید. این اپلیکیشن هیچ مشکل خاصی نداشته و تنها به 200 مگابایت رم نیاز دارد. این میزان بسیار بیشتر از مقدار رمی است که خود سیستم عامل ویندوز 95 نیاز داشت. در آن زمان مایکروسافت اعلام کرده بود که برای اجرای این سیستم عامل به حداقل 4 مگابایت رم نیاز دارید. 
برنامه‌هایی مثل نوت‌پد (note pad)، پینت (paint) و سالیتیر دقیقاً مانند گذشته عمل می‌کنند. اما اینترنت اکسپلورر نمی‌تواند به اینترنت متصل شود. البته احتمالاً کسی هم از آن استفاده نخواهد کرد چرا که هیچ سایتی در یک مرورگر سیستم عامل 23 ساله نخواهد توانست به درستی کار کند. 
Windows EXE مانند یک فایل مستقل کار می‌کند و بدون نیاز به نصب چیزی بارگذاری می‌شود. شما همچنین می‌توانید نرم‌افزارهای 95 را نصب کنید اما به احتمال زیاد نخواهید توانست آن‌ها را بیابید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر