متخلفان در چنگ قانون، همه واردکنندگان متخلف موبایل با ارز 4200 تومانی بازداشت شدند

متخلفان در چنگ قانون، همه واردکنندگان متخلف موبایل با ارز 4200 تومانی بازداشت شدند

همه واردکنندگان متخلف موبایل با ارز 4200 تومانی بازداشت شدند. با عرضه گوشی‌های توقیف شده به بازار، در همین هفته بازار موبایل متعادل می‌شود.

بازار آشفته موبایل در هفته‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عمومی در جامعه بود. افزایش قیمت دلار، تخلف در واردات گوشی، نامشخص بودن تخصیص ارز، توقیف برخی گوشی‌ها و... همه و همه عاملی شده بود تا قیمت گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یابد تا جایی که قدرت خرید مردم در این زمینه به شدت کاهش یافت.

سیاست‌های مختلفی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شد و قول‌های بسیاری داده شد اما هنوز هم قیمت گوشی‌های هوشمند به حد مطلوبی نرسیده است.

به هر ترتیب ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه کشور امروز اعلام کرد که در همین هفته جاری قیمت گوشی‌های هوشمند تعیین تکلیف می‌شود. به گفته‌ی او در همین هفته گوشی‌هایی که در گمرک مانده بودند و گوشی‌های توقیف شده به بازار عرضه می‌شوند.

بنا به صحبت‌های ابراهیم درستی انتظار داریم که حدود 650 هزار گوشی موبایل در این هفته به بازار تزریق شود. بنابراین انتظار داریم که قیمت گوشی کمی متعادل شود.

 

برخورد با واردکنندگان متخلف گوشی با ارز دولتی

یکی از مسائل اصلی که بازار گوشی‌های موبایل را در کشور آشفته کرده بود، تخلف واردکنندگان گوشی با ارز دولتی بود. این افراد گوشی‌هایی را با ارز دولتی وارد کرده بودند اما این گوشی‌ها را با قیمتی چند برابر قیمت اصلی به فروش می‌رساندند. به گفته درستی پرونده این متخلفان در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم درستی در مورد حضور واردکنندگان متخلف گوشی در جمع بازداشت‌شدگان پرونده تخلف ارز دولتی 4200 تومانی چنین توضیح داده است:

اکثر واردکنندگان گوشی موبایل ارز 4200 تومانی گرفته بودند و تخلفاتی با این ارز مرتکب شده بودند که هر کس خطایی کرده باید هزینه آن را بپردازد. حدود 40 شرکت ارز دولتی گرفته بودند که مدیران اکثر آن‌ها بازداشت شده‌اند تا وضعیت پرونده آن‌ها مشخص شود. کالاهای این واردکنندگان نیز هم‌اکنون توقیف شده است.

سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز در این مورد چنین توضیح داده بود:

در صنف IT هیچ واردکننده‌ای دستگیر نشده است. تنها واردکنندگان گوشی موبایل بازداشت شده‌اند که در مجموع 40 شرکت واردکننده بوده‌اند که 38 نفر از مدیران آن‌ها گرفتار شدند و اکنون در زندان هستند و در انتظار محاکمه به سر می‌برند. کالاهای این واردکنندگان ثبت و ضبط شده و تا زمان اعلام رأی دولت حق فروش ندارند. این‌ها همان کسانی هستند که ارز 4200 تومانی برای واردات موبایل گرفتند و مرتکب تخلف شده‌اند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: مهر و فارس


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر