پاسخ اسنپ به افراد شاکی از نقض حریم خصوصی توسط این برنامه

پاسخ اسنپ به افراد شاکی از نقض حریم خصوصی توسط این برنامه

مدتی قبل یکی از کاربران اسنپ در توییتر خود تصاویری را منتشر کرده و مدعی بود که بعد از نصب برنامه اسنپ روی گوشی، این اپلیکیشن قادر است اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های رقیب اسنپ را بررسی کند. اسنپ در بیانیه‌ای به این موضوع پاسخ داده است.

مدتی قبل یکی از کاربران اسنپ در توییتر خود تصاویری را منتشر کرده و مدعی بود که بعد از نصب برنامه اسنپ روی گوشی، این اپلیکیشن قادر است اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های رقیب اسنپ را بررسی کند و این نقض حریم خصوصی است. توییت این کاربر شاکی به این شکل است.

توییت انتقاد کاربر اسنپ به نقض حریم شخصی

توییت انتقاد کاربر اسنپ به نقض حریم خصوصی

 

حالا اسنپ در توییتی این مسئله را برای کاربران توضیح داده است. بنا به ادعای اسنپ هر دو سیستم عامل اندروید و iOS چنین امکانی را به همه برنامه‌ها می‌دهند تا بتوان نام برنامه‌های مشابه را دید اما این امکان به معنای دسترسی به اطلاعات درون اپلیکیشن‌ها نیست. بنابراین اسنپ به اطلاعات شخصی تلفن همراه کاربران دسترسی نخواهد داشت. ضمناً اسنپ اعلام کرده است که این ویژگی را از برنامه خود حذف کرده است.

توییتی که اسنپ در پاسخ به شکایت یکی از کاربرانش در فضای مجازی منتشر کرده است به صورت زیر است:

صحبت‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی حاکی از انتقاد برخی از مسافران اسنپ بابت رؤیت نام اپلیکیشن‌های مشابه این سامانه در تلفن همراه آن‌ها است. اما درواقع موضوع از این قرار است که سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس امکان رؤیت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی هوشمند را برای همه‌ی اپ‌ها فراهم کرده‌اند و اهل فن می‌دانند که استفاده از آن به ‌معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی افراد در تلفن همراه‌شان نیست. اسنپ نیز با این امکان تنها از نصب اپلیکیشن‌های مشابه باخبر می‌شده و صرفاً در تحقیقات بازاریابی خود از آن استفاده می‌کرده است.

با این حال، دغدغه‌ی به‌وجودآمده می‌تواند ما را از مسیر اصلی دور سازد و باعث آزردگی خاطر مخاطبانمان شود. از آنجایی که رضایت کاربران همیشه برای ما در اولویت بوده و همچنین برای رفع هرگونه سوءتعبیر، فعلاً از این امکان صرف‌نظر و کد درخواست را از سمت سرور حذف کرده‌ایم. در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن‌ مسافر، این امکان به‌صورت اختیاری فعال خواهد شد، تا افرادی که مایلند در ارائه‌ی سرویس بهتر به ما کمک کنند. امیدواریم به این ترتیب بتوانیم به وظیفه اصلی‌مان که بهبود خدمات حمل‌ونقلی کشور است، بهتر عمل کنیم.

بیانیه اسنپ درباره دسترسی به نام برنامه‌های رقیب در گوشی کاربرانش 

بیانیه اسنپ درباره دسترسی به نام برنامه‌های رقیب در گوشی کاربرانش

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر