گوگل مشکل امنیتی بازی Fortnite برای اندروید را رفع کرد

گوگل مشکل امنیتی بازی Fortnite برای اندروید را رفع کرد

Epic Games نسخه‌ی اندرویدی Fortnite را منتشر کرد اما این بازی محبوب را نخواهید توانست روی گوگل پلی استور بیابید چرا که این شرکت نمی‌خواهد سی درصد از درآمد خود را به گوگل بدهد. درعوض شما می‌توانید بازی Fortnite را از وب‌سایت این شرکت دانلود کنید. 
یکی از مشکلاتی که این کار ایجاد خواهد کرد امنیت است چرا که اپلیکیشن‌هایی که در گوگل پلی استور قرار ندارند اسکن امنیتی نخواهند شد. اما به نظر می‌رسد که گوگل حواسش به Fortnite هست. این شرکت اخیراً یک رخنه امنیتی در اینستالر Fortnite یافته و شرکت اپیک گیمز نیز برای آن پچ امنیتی منتشر کرده است. 
اینستالر بازی Fortnite اپلیکیشن اصلی را دریافت کرده و آن را روی گوشی نصب می‌کند. اما رخنه امنیتی به هر اپلیکیشن دیگر روی گوشی اجازه می‌دهد این درخواست را رهگیری کرده و از آن برای خودش استفاده کند که در نتیجه می‌تواند یک اپلیکیشن ناشناس نصب کند. 
این مشکل بسیار بزرگی است و از آنجایی که Fortnite بازی بسیار محبوبی است به احتمال زیاد هکرها در صدد استفاده از آن برمی‌آیند. اما شرکت اپیک گیمز این مشکل را حل کرده و دیگر خطری گوشی اندرویدی شما را تهدید نمی‌کند. 
البته به نظر می‌رسد که شرکت اپیک گیمز از این که گوگل انقدر زود این مشکل را علنی کرده خوشحال نیست. این شرکت ضمن تشکر از تلاش‌های گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده که : « این که گوگل جزئیات رخنه امنیتی را انقدر زود رسانه‌ای کرده حرکتی غیرمسئولانه بوده است.» 
هنوز مشخص نیست که کسی تا به حال از این رخنه امنیتی سوء استفاده کرده یا خیر اما اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد بهتر است که Fortnite را روی گوشی اندرویدی خود حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید. نسخه‌هایی که پچ امنیتی ندارند دیگر اجرا نخواهند شد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر