ویندوز10 در حال ربودن سهم استفاده ویندوز 7

ویندوز10 در حال ربودن سهم استفاده ویندوز 7

با به بازار آمدن ویندوز 10 ، در ابتدا اولین کسانی که به آن رو آوردند کاربران ویندوز 8.1 بودند اما کاربران ویندوز 7 نیز در حال اضافه شدن به خانواده ویندوز 10 هستند که خبر خوبی برای مایکروسافت به حساب می آید.گرچه اول برای کاربران ویندوز 8.1 وسوسه انگیز بود، ارتقا به ویندوز 10 در بین کاربران ویندوز 7 نیز به شدت افزایش یافته است. این مساله مشوقی است برای مایکروسافت تا کاربران بیشتری را ترغیب به استفاده از ویندوز 10 کند.


یک شرکت تجزیه و تحلیل ایرلندی، به نام Computerworld میزان تغییرات در سهم استفاده را بررسی کرده است. این شرکت فعالیت های آنلاین لپ تاپ ها و کامپیوترهای رو میزی با سیستم عامل ویندوز های مختلف را از زمان انتشار ویندوز 10 مقایسه کرده است. در چهار هفته اول انتشار ویندوز 10، ارتقا از ویندوز 8.1 نسبت به ویندوز 10 بیشتر بود. استفاده از ویندوز 8.1 تا 67% کاهش داشت و ویندوز 7—تنها این دو نسخه قابل ارتقا به ویندوز 10 می باشند—در مورد ویندوز 7 تنها 33% از کاربران آن سیستم عامل خود را به ویندوز 10 ارتقا دادند. در طول این چهار هفته کاهش استفاده از ویندوز 8.1 بیشتر از ویندوز 7 بود.

windows10
اما در هفته پنجم اوضاع تغییر کرد. در سه هفته آخر کاهش استفاده از ویندوز 7 بسیار بیشتر از ویندوز 8.1 بود. اما در آخر دوران تحقیقات که 24 شهریور بود، سهم استفاده از ویندوز 8.1 افزایش یافت. در کل مدت هفت هفته از انتشار ویندوز10 تا زمان معین،  ارتقا از ویندوز 7 به ویندوز 10 ،63% و از ویندوز 8.1، 37% ماند.  پژوهشات  StatCounter در مورد استقبال از ویندوز 10 نشان داد که: کاربران ویندوز 8.1 که نه تنها از آخرین نسخه سیستم عامل استفاده می کردند—بلکه همیشه سیستم خود را به روز رسانی می کنند اولین کسانی بودند که به ویندوز 10 رو آوردند، البته دلیل دیگر آن بازگشت منو شروع بود. فروش 10 به کاربران ویندوز 7 کار سخت تری بود، چرا که آن ها از قبل خود یک سیستم عامل دسکتاپ محور داشتند. اما راضی کردن این افراد، در صورتی که مایکروسافت قصد داشت هدف اولیه اش  را که قرار دادن ویندوز 10 روی یک میلیارد دستگاه تا اواسط سال 2018 بود عملی کند، کار سخت تر میشد، چرا که ویندوز 7 نسخه قالب است. بر اساس StatCounter، استفاده از ویندوز 7 که در روز انتشار ویندوز 10 در بین همه سیستم عامل ها 55.1% بود ، تا 24 شهریور این میزان به 51.5% کاهش یافت.

windows10 1
هنوز کاربران ویندز 8.1 زیادی وجود دارند که ویندوز خود را به 10 ارتقا نداده اند که 14.7% از همه سیستم عامل های فعال می باشد. اما از بین رفتن تسلط ویندوز 7 خبر خوبی برای مایکروسافت است. مایکروسافت راه سختی را پیش رو دارد. دوره یک ماهه ای که ویندوز 8.1 کاربران خود ار از دست داد دوره ای بود که ویندوز 10 بیشترین میزان نصب را داشت. از آن به بعد، این رشد کاهش یافت، شاید به این دلیل که کاربران درجه یک ویندوز 8.1 نمی توانستند خود را به یندوز 10 عادت دهند.  در هفت روز آخر، رشد هفته به هفته ویندوز 10 به کمتر از یک پنجم رسید، در هفته رشد تقریبا دو برابر بود.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر