وزیر امور خارجه: سفیران و مسئولان کشوری را به فعالیت در توییتر تشویق می‌کنیم/ مردم چطور؟

وزیر امور خارجه: سفیران و مسئولان کشوری را به فعالیت در توییتر تشویق می‌کنیم/ مردم چطور؟

وزیر امور خارجه، محمد جواد ظریف گفت سفیران و مسئولان کشوری را به فعالیت در توییتر تشویق می‌کنیم. مسئله اینجاست که مردم را چطور؟ مسئله فیک خواندن کاربران توییتر باعث داغ شدن هشتگ #من_ربات_نیستم در توییتر شد.

سال‌هاست که شبکه اجتماعی توییتر در کشور فیلتر شده است و علی‌رغم اخبار و تلاش‌های بسیار زیاد در مورد رفع فیلتر آن، همچنان توییتر در کشور فیلتر است و تصمیمی برای رفع فیلتر آن گرفته نشده است. قسمت جالب ماجرا به فعالیت دولت مردان ایرانی مانند حسن روحانی، آذری جهرمی، محمد جواد ظریف و... در این شبکه اجتماعی فیلتر شده برمی‌گردد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، اخیراً در گفتگویی با پایگاه خبری دولت به موضوع رفع فیلتر توییتر اشاره کرده است و در این گفت‌وگو گفته است که فعالیت در توییتر می‌تواند در دیپلماسی سیاسی کشور مفید باشد. به گفته او می‌توان از این شبکه اجتماعی بین‌المللی برای ساماندهی افکار عمومی جهانی نسبت به کشور بهره برد.

ظریف در ادامه به نهضت دیپلماسی دیجیتال در آمریکا اشاره کرد که دولت مردان این کشور را به یادگیری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌کند. به گفته او فعالیت در فضای مجازی مخصوصاً توییتر در دستور کار سفرا قرار گرفته است. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

اتفاقاً ما اخیراً دستورالعمل دادیم به سفرا که همه در فضای مجازی و علی‌الخصوص در توییتر فعال شوند. این شبکه به عنوان یک ابزار برای در واقع تنویر افکار عمومی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ البته سیاست ما این نیست که مانند آمریکایی‌ها با افکار عمومی دنیا بازی کنیم، بلکه سیاست‌مان این است که افکار عمومی در دنیا از واقعیت‌ها مطلع باشند. یکی از ابزارهای خوب برای این کار توییتر است. در کشور هم می‌بینیم که مسئولین عالی‌رتبه از جمله مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و... استفاده خوبی می‌کنند از این ابزار. بنده هم در حد بضاعت کم خودم استفاده می‌کنم. از دوستان دیگر هم در دستگاه دیپلماسی و نمایندگی‌های ما در خارج از کشور تقاضا کردیم که فعالیت‌های رسانه‌ای‌شان در حوزه فضای مجازی و به‌ویژه در فضای توییتر را گسترش بدهند.

به اعتقاد ظریف اگر توییتر در ایران فیلتر نبود، مردم می‌توانستند نقشی به سزا در شفاف‌سازی درباره ایران در اذهان بین‌المللی داشته باشند و حتی این حضور می‌توانست برخی از حرکت‌هایی که در توییتر علیه ما انجام می‌شود را پاسخ دهد. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

الان بیشتر حاضران در توییتر از ایرانی‌ها کسانی است که با ما رابطه خوبی ندارند و بیشتر هم از خارج هدایت می‌شود مخصوصاً از سعودی و آمریکا یک حرکت بسیار گسترده‌ای در این زمینه هست.

جالب اینجاست که هنوز مدت زیادی از بسته شدن برخی از حساب‌های ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر نمی‌گذرد. این مسئله تعجب ظریف را هم برانگیخته است زیرا او بسیاری از این حساب‌های توییتری را هدایت شده می‌داند. او در این خصوص چنین توضیح داد:

این حساب‌های فیکی که از این کشورها کاملاً مشخص است که هدایت شده و شاید هم بیشترشان به‌صورت ربات انجام شود و هر بار می‌بینیم که یک حجم وسیعی از حرف‌های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می‌شود را آزاد گذاشتند. به هر حال احساس من این است که حضور گسترده‌تر کاربران واقعی ایرانی می‌تواند یک پادزهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عموماً غیرواقعی روی توییتر.

هدایت شده خواندن اکانت‌های توییتری بسیاری از فعالان این شبکه اجتماعی را به واکنش واداشت تا جایی که هشتگ داغ این روزهای شبکه اجتماعی توییتر از هشتگ #پزشک_فراری-از_کارتخوان به #من_ربات_نیستم تبدیل شده است. این دسته از کاربران معتقدند که انتقاد کردن آن‌ها حق‌شان است و صدای‌شان باید شنیده شود نه اینکه به ربات تشبیه شوند.

هشتگ #من_ربات_نیستم در توییتر داغ شده است

هشتگ #من_ربات_نیستم در توییتر داغ شده است

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر