نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس، ترفندی دوباره برای جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی

نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس، ترفندی دوباره برای جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی

نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس، ترفندی درباره برای جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی با تبلیغات گسترده روی کار آمده است. مراقب این برنامه باشید و نکات امنیتی زیر را فراموش نکنید.

فیلترینگ تلگرام در کشور از روز 10 اردیبهشت ماه آغاز شد و امروز 4 ماه از این رخداد می‎‌گذرد. با فیلترینگ تلگرام در کشور، بسیاری از کاربران ترجیح دادند به جای مهاجرت به سایر شبکه‌های اجتماعی، همچنان از تلگرام استفاده کنند اما برخی دیگر به استفاده از نسخه‌ های غیر رسمی تلگرام روی آوردند.

بارها و بارها استفاده از نسخه های غیر رسمی تلگرام از نظر امنیتی رد شده است و حتی تیم مدیریت این شبکه‎‌های اجتماعی هم مشخص نیست. با این وجود هنوز هم در بین همه نسخه‌ های غیر رسمی تلگرام، تلگرام طلایی و هاتگرام بیشترین طرفدار را دارند و کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

حالا و پس از گذشت 4 ماه از فیلترینگ تلگرام در کشور، دوباره موجی از دست به دست شدن نسخه‌ای عجیب از تلگرام راه افتاده است. این بار شاهد تبلیغات گسترده‌ای برای دانلود و نصب برنامه‌ای با نام «نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس» هستیم. علی رغم این تبلیغات گسترده بررسی‌هایی نشان می‌دهد که این برنامه «نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس» دارای مشکلات امنیتی بسیاری است که مسلما استفاده عمومی مردم از آن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

برخی از کارشناسان فناوری اطلاعات بر این باورند که این پیام رسان هم مانند هاتگرام و تلگرام طلایی را شرکت راهکار سرزمین هوشمند که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، توسعه داده است. به گفته آن‌ها «نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس» چندمین نسخه غیر رسمی تلگرام است که برای دور زدن فیلترینگ عرضه شده است.

 

مشکلات امنیتی برنامه نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس

بنا به سخنان این کارشناسان، برنامه‌ای که از آن با نام «نسخه رسمی ضد فیلتر تلگرام ایکس» یاد می‌شود، دسترسی‌های زیادی را از کاربر می‌گیرد حتی می‌تواند نام کاربری و پسورد برنامه فیلترشکن و سایر برنامه‌ها را کنترل کرده و آن‌ها را ذخیره کند.

به گفته این کارشناسان با نصب این برنامه، کاربر به صورت اتوماتیک در کانال‌های تبلیغاتی عضو می‌شود و حتی بدتر اینکه برنامه پیام دعوت خود را برای همه مخاطبین کاربر هم ارسال می‌کند.

 

توصیه‌هایی برای قربانیان این برنامه مخرب

در صورتی که در دام این برنامه افتاده‌اید و آن را نصب کرده‌اید، برای خلاصی از آن در ابتدا برنامه را حذف کنید و سپس تمامی پسوردهای اینترنتی خود را هم تغییر دهید. حتی پیشنهاد می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر، گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

 

سرنوشت نسخه‌ های غیر رسمی تلگرام در ایران

مدت‌هاست که مسئولین برای تعیین تکلیف نسخه های غیر رسمی تلگرام سخنانی را گفته‌اند حتی قرار بود تا 15 شهریورماه این تعیین تکلیف رسما مشخص شود. باید منتظر باشیم تا این چند روز هم سپری شود و سرانجام این برنامه‌ها در کشور مشخص شود. البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، چهارشنبه در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» درباره فعالیت این دست برنامه در ایران گفت که مرکز ملی فضای مجازی مسئول تصمیم‌گیری در رابطه با آن‌ها است.

 

اخبار مرتبط:

معاون دادستان کل: فعالیت در حوزه ارز دیجیتال تلگرام اخلال در نظام اقتصادی است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lol

دوشنبه, 12 شهریور 1397

کلا متن جالبی نوشتید

پاسخ

مسعود

دوشنبه, 12 شهریور 1397

نسخه جدید و بتا قابلیت پشتیبانی http پروکسی را داره ک غیر قابل کند شدن و فیلتر شدن و نمیشه کاریش کرد و حالا با شایعه پراکنی سعی برای عوام فریبی هست لطفا چک کنید سازنده ایکس با تلگرام اصلی یه شرکته و با یه سرچ ساده تو خود سابت تلگرام قابلیتای ایسکس توضیح داده شده

پاسخ

فلانی

سه‌شنبه, 13 شهریور 1397

نمیدونم این کسیایی که سنگ تلگرام رو به سینه میزنن چی بهشون میرسه؟؟؟

پاسخ

مجید

شنبه, 25 اسفند 1397

سلام جناب خانم خدیجه زارعی پور نظر شما راجب Teleplus 5.4.6 چیه چینی است .سرور ضد فیلترش زده Germany یک بررسی کنید ممنون می شوم پاسخ مرل بدهید ایا این تلیپلاس از هاتگرام وویدوگرام وتلگرام طلایی امن تر است یا خیر ؟ خواهشا خانم زارعی پور پاسخ مرا بعد تست در اسرع وقت به ایمیلم بدید با تشکر
لینک سایت Teleplus چینی :
https://teleplus.in/

لینک دانلود Teleplus 5.4.6 :
https://teleplus.in/TelePlus_v5_4_6.apk

پاسخ

حسین خدایی

چهارشنبه, 21 فروردین 1398

با سلام خدمت تمامیه دست اندرکاران سایت محترم
دانلود برنامه‌های کم حجم ، بدون محدودیت و فیلتر شکن تلگرام های خوب ،به علت اینکه هارد گوشی کوچکه ، و آخرین نرم افزار مینی اُپرا رو. از شما سایت محترم میخواستم

پاسخ

ثبت نظر