اتومبیل خودران اپل تصادف کرد

اتومبیل خودران اپل تصادف کرد

تا به حال خبرهای زیادی درمورد تصادفات اتومبیل‌های خودران ویمو، اوبر و تسلا شنیده‌ایم اما این اولین باری است که  می‌شنویم یک اتومبیل خودران اپل دچار سانحه شده است. سازمان اتومبیل‌های کالیفرنیا اعلام کرده که در تاریخ دو شهریور یک اتومبیل آزمایشی اپل در سرعت پایین تصادف کرده است. 
به نظر می‌رسد که این اتومبیل خودران اپل قصد داشته که به یک خیابان فرعی بپیچد. این اتومبیل که با سرعت یک متر بر ثانیه در حال سفر بوده از پشت با یک خودرو نیسان لیف برخورد می‌کند. به بیان دیگر به نظر می‌رسد که راننده‌ی نیسان که یک انسان بوده احتمالاً انتظار داشته که خودرو اپل به راه خود ادامه دهد و توجهی به محیط اطراف خود نداشته است. 
هردو خودرو آسیب دیده‌اند اما هیچ کس در این تصادف دچار صدمه نشده است. این اتفاق در روز رخ داده و هوا کاملاً مساعد بوده در نتیجه هیچ دلیلی برای گیج شدن رانندگان وجود نداشته است. 
از آنجایی که پروژه‌ی اتومبیل خودران اپل بسیار کوچک‌تر از پروژه‌های شرکت‌های رقیب است در نتیجه جای تعجب نیست که این مدت طول کشید تا یکی از خودروهای این شرکت دچار سانحه شود. 
شرکت اپل برخلاف گوگل، تسلا و اوبر در تلاش است که تا حد امکان پروژه‌ی خودروهای خودران خود را به صورت سری حفظ کند. به همین دلیل هنوز معلوم نیست که برنامه‌ی دقیق اپل برای این پروژه چیست در نتیجه ممکن است به زودی شاهد یک اتومبیل اپل (Apple Car) باشیم و یا ممکن است این شرکت تکنولوژی هوش مصنوعی خودران را برای شرکت‌های دیگر گسترش دهد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر