پیکالر (picular)، موتور جستجوی رنگ‌ها برای طراحان گرافیک معرفی شد

پیکالر (picular)، موتور جستجوی رنگ‌ها برای طراحان گرافیک معرفی شد

به تازگی ابزار جدید طراحی به نام Picular ساخته شده است بر اساس داده‌های جستجوی تصویری گوگل، رنگ‌های متناسب با موضوع جستجوی شما را نشان می‌دهد. درواقع به نوعی این ابزار را می‌توانیم یک برگزیننده رنگ (color Picker) مبتنی بر اینترنت بنامیم.

در صفحه اول موتور جستجوی رنگ پیکالر با عبارت زیر مواجه می‌شوید:

گوگل، اما برای رنگ‌ها

درواقع با استفاده از نوار جستجوی ابزار پیکالر (Picular) می‌توانید هر موضوعی را جستجو کرده تا این ابزار رنگ‌های مربوط به آن موضوع را به همراه کد هر رنگ، برای شما نمایش دهد.

گوگل، اما برای رنگ‌ها

گوگل، اما برای رنگ‌ها

 

روند کار موتور جستجوی رنگ پیکالر (Picular)

موتور جستجوی پیکالر در اصل در هر جستجو 20 تصویر اولی که می‌یابد را در نظر گرفته و رنگ اصلی این 20 تصویر را به همراه کد آن‌ها نمایش می‌دهد. کد هر رنگ در اصل همان کد RGB آن است که به راحتی و با کلیک روی آن، می‌توانید این کد را کپی کرده و در برنامه‌های مختلف استفاده کنید.

نمونه کار موتور جستجوی رنگ پیکالر (Picular)

نمونه کار موتور جستجوی رنگ پیکالر (Picular)

 

چطور از پیکالر استفاده کنیم

استفاده از موتور جستجوی رنگ پیکالر بسیار ساده است تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد آدرس https://picular.co شوید.

2- در نوار جستجوی پیکالر عبارت مورد نظر خود را وارد کنید.

در قسمت سمت چپ صفحه اصلی پیکالر یک نوار جستجوی بزرگ می‌بینید که در ابتدا خود تعدادی کلمه را تایپ می‌کند و در قسمت راست راست به صورت روان چندین رنگ را به نمایش می‌گذارد.

3- برای استفاده از کد رنگ‌ها، تنها روی هر کد کلیک کنید و در هر جای دیگری این کد را paste کنید.

 

استفاده از موتور جستجوی پیکالر مسلما برای کسب ایده‌های جدید و رنگ‌های مناسب برای طراحی درباره هر موضوعی بسیار مناسب است. ضمن اینکه بودن کد RGB رنگ‌ها در کنار هر رنگ و سهولت کپی کردن این کد، کار را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

این وب‌سایت توسط استودیو سوئدی طراحی دیجیتالی Future Memories ساخته شده است. به گفته‌ این استودیو، حدود 15 هزار نفر دیگر از این ابزار برای آزمایش ارتباط رنگ‌ها با موضوعات مدنظرشان استفاده می‌کنند. با این حال، مشخصاً برای اینکه بتوانید رنگ مناسبی را در کارهای خود استفاده کنید، نگاهی طراحانه و زیبایی‌شناسانه نیاز است اما پیکالِر تنها این نگاه را سریع‌تر می‌کند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: fastcompany


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سهیلا

دوشنبه, 19 شهریور 1397

عالی بود واقعا ممنون

پاسخ

ثبت نظر