تکلیف فعالیت هاتگرام و طلاگرام در کشور مشخص شد، 15 شهریور آخرین مهلت

تکلیف فعالیت هاتگرام و طلاگرام در کشور مشخص شد، 15 شهریور آخرین مهلت

تکلیف فعالیت هاتگرام و طلاگرام در کشور مشخص شد. 15 شهریور آخرین مهلتی است که به این پیام رسان‌ها داده شده است تا از تلگرام مستقل شده و کاملا بومی شوند.

فیلترینگ تلگرام در کشور باعث شد تا بسیاری از کاربران به جای مهاجرت به سایر پیام رسان‌های خارجی و یا بومی، به استفاده از نسخه‌های غیر رسمی این پیام رسان، یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی روی بیاورند.

در ابتدای دوره فیلترینگ بنا بود تا قوت گرفتن پیام رسان‌های داخلی و فراهم کردن شرایط برای عضو گیری این پیام رسان‌ها، نسخه‌های غیر رسمی تلگرام در کشور فعالیت داشته باشند اما پس از مدتی هاتگرام و تلگرام طلایی با جذب مخاطبین بسیار، به رقیبی برای پیام رسان‌های داخلی تبدیل شدند. این مسئله باعث شد تا مدیران پیام رسان‌های داخلی خواستار تعیین تکلیف هاتگرام و تلگرام طلایی شوند.

پیشنهاد فیسیت: مدیران پیام رسان‌های داخلی خواستار تعیین تکلیف فعالیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام شدند

 

حالا که تعداد کاربران این دو نسخه غیر رسمی تلگرام در کشور به 20 میلیون نفر رسیده، مهلت این پیام رسان‌ها هم به پایان رسیده است. درواقع از اوایل مردادماه بود که ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، اعلام کرد که آخرین مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی در کشور 15 شهریورماه است. به این ترتیب فردا فرصت این نسخه‌های غیر رسمی به پایان می‌رسد. وی در این خصوص چنین توضیح داده بود:

در حقیقت ما از ابتدا در سیاست‌های خروج از انحصار تلگرام، دوران گذاری را برای فعالیت نسخه‌های فارسی این شبکه در کشور قائل شدیم و پذیرفتیم که شبکه‌های هاتگرام و تلگرام طلایی بدون فیلتر چند ماهی در کشور فعال باشند؛ اما آخرین مهلتی که به این‌ها داده‌ایم، 15 شهریورماه است و این شبکه‌ها باید تا این تاریخ به پیام رسان صددرصد بومی تبدیل شوند.

 

امیرخوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی را مشروط به مستقل شدن از تلگرام اعلام کرده بود به طوری که دیگر نقش واسط‌هایی برای استفاده از تلگرام را نداشته باشند. وی در این خصوص چنین گفته بود:

با توجه به این مهلت داده شده بقای این نرم افزارها بستگی به فعالیت آن ها دارد. اگر بتوانند ظرفیتی برای مستقل شدن فراهم کنند طبیعتا می توانند ادامه فعالیت بدهند اما به طور یقین دیگر نمی توانند به عنوان نرم افزارهای واسطه ای برای استفاده از تلگرام ادامه فعالیت بدهند.

طی مهلت داده شده چنانچه نتوانند انتظارات را برآورده کنند قطعا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و امکان ادامه فعالیت آن ها به این شکل میسر نخواهد بود.

 

فردا، 15 شهریور، پایان فرصت هاتگرام و تلگرام طلایی

به گزارش مهر اگرچه تنها یک روز تا پایان فعالیت این دو نسخه غیر رسمی تلگرام در کشور باقی است اما هنوز مشخص نیست که آیا تکلیف فعالیت این دو پیام رسان در کشور چگونه باشد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر