سقوط آزاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تنها در یک روز

سقوط آزاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تنها در یک روز

سقوط آزاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تنها در یک روز رخ داد. ارزش بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 1000 دلار کاهش یافت.

سقوط آزاد این روزهای ارز تنها دامن‌گیر ریال نشده است بلکه به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال هم به صورت عجیبی با کاهش ارزش همراه بوده‌اند. در واقع بامداد روز گذشته، قیمت ارزهای رمزپایه اصلی در سراسر جهان به شدت سقوط کرد.

بیت کوین که تا پیش از این اتفاق با قیمت 7350 دلار معامله می‌شد، در ساعت 10:50 دقیقه روز چهارشنبه (به وقت بریتانیا) و تنها در مدت چند دقیقه، ارزش بیت کوین حدود 200 دلار کاهش یافت. این کاهش ارزش بیت کوین همچنان ادامه یافت تا جایی که در ساعت 1 بامداد روز بعد ارزش بیت کوین به 6894 دلار رسید. به این ترتیب بیت کوین، اصلی‌ترین ارز دیجیتال در سراسر دنیا تنها در مدت یک روز 6.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

کاهش ارزش سایر ارزهای دیجیتال

سقوط آزاد ارزهای دیجتال تنها به بیت کوین محدود نبود و با وجود کاهش ارزش، هنوز هم وضعیت بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال حتی از نظر کاهش ارزش هم بهتر است. درواقع سایر ارزهای دیجیتال همچون ریپل، اتر، بیت کوین کش و لاین کوین، نسبت به بیت کوین کاهش ارزش بیشتری را تجربه کرده‌اند که به صورت زیر است:

  • اتر: با کاهش 15.4 درصدی حدود 241.3 دلار قیمت گذاری شده است
  • بیت کوین کش: با کاهش 15.8 درصدی 527.23 دلار قیمت دارد
  • ریپل: با کاهش 13.5 درصدی همراه شد و قیمت آن به 0.2857 دلار رسید
  • لایت کوین: با کاهش 11.7 درصدی حدود 0.59 دلار معامله می‌شود

علت سقوط یکباره ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین هنوز مشخص نیست اما برخی معتقدند که معرفی فرآیند ثبت نام شرکت شیپ شیفت (ShapeShift) برخی از کاربران را ترسانده است و این مسئله باعث کاهش ارزش بیت کوین شده است.

 

کاهش جستجوی قیمت بیت کوین در سراسر دنیا

چندی پیش مقاله‌ای تحت عنوان چراغ بیت کوین رو به خاموشی است را منتشر کردیم که در این مقاله به بررسی نتایج گوگل ترندز درباره قیمت بیت کوین در سراسر دنیا و البته ایران پرداخته بودیم. اطلاعات گوگل ترندز نشان می‌دهد که میزان جستجوی عبارت "bitcoin Price" در سراسر دنیا به شدت کاهش یافته است. با این وجود عده زیادی عقیده داشتند که این کاهش به این دلیل است که اغلب افراد از طریق صرافی‌ها یا اپلیکیشن، قیمت بیت کوین را چک می‌کنند. با این وجود تغییراتی که گوگل ترندز نشان می‌دهد شاید نشان دهنده کاهش علاقه عمومی به بیت کوین باشد.

 

قیمت بیت کوین در همین لحظه

بررسی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که سقوط ارزش بیت کوین همچنان ادامه دارد تاجایی که در همین لحظه نگارش این مقاله، ارزش بیت کوین به 6410.94 دلار رسیده است. در تصویر زیر ارزش بیت کوین طی یک هفته گذشته نمایش داده شده است.

برای اطلاع لحظه‌ای از قیمت بیت کوین می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

وضعیت قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته

وضعیت قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر