به هاتگرام و تلگرام طلایی مهلت دوباره‌ای داده شد، گویا این مهلت‌ها پایانی ندارد

tt.jpg

به هاتگرام و تلگرام طلایی مهلت دوباره‌ای داده شد، گویا مهلت نسخه های غیر رسمی تلگرام پایانی ندارد

بعد از فیلترینگ تلگرام و روی آوردن مردم به دو نسخه فارسی زبان و غیر رسمی تلگرام، هاتگرام و تلگرام طلایی و پیشی گرفتن این دو نسخه از پیام رسان‌های بومی، بنا شد تا فعالیت این دو نسخه در ایران تعیین تکلیف شود زیرا فیلتر نشدن این دو نسخه یکی از سیاست‌های دوران گذار از تلگرام عنوان شده بود.

یکی از دسته افرادی که خواستار این تعیین تکلیف بودند، مدیران پیام رسان‌های داخلی بودند. از این رو مقرر شد که تا 15 شهریورماه به هاتگرام و تلگرام طلایی فرصت داده شود تا به پیام رسان‌های کاملا بومی تبدیل شده و از تلگرام مستقل شوند.

حالا این مهلت به پایان رسیده است اما همچنان خبری از فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی نیست. به گزارش خبرگزاری دولت، یک منبع آگاه در بدنه دولت گفته است که به نسخه های غیر رسمی تلگرام تا پایان آذر ماه مهلت دیگری داده شده است. وی در این خصوص چنین گفته است:

مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام می‌گویند در حال مستقل شدن از تلگرام و تبدیل شدن به پیام رسان کاملا بومی هستند و از این رو در جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه مقرر شد فرصت دوباره‌ای برای اتمام اقدامات فنی به این دو نسخه فارسی تلگرام داده شود.

پس از پایان یافتن مهلت هاتگرام و تلگرام طلایی و ارائه مهلت مجدد، مدیر عامل پیام رسان آی گپ یکی از افرادی بود که صراحتا به این موضوع اعتراض کرد و با انتشار تصاویری از سرورهای خریداری شده خود، از عدم حمایت گلایه داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر کاربر نسخه های غیر رسمی تلگرام، هاتگرام و تلگرام طلایی هستید در صورت فیلتر شدن آن استفاده از چه پیام رسانی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما بهترین پیام رسان داخلی چیست؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فارس


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر