برنامه جاسوسی mSpy اطلاعات میلیون‌ها کاربر واتس اپ و فیسبوک را فاش کرد

برنامه جاسوسی mSpy اطلاعات میلیون‌ها کاربر واتس اپ و فیسبوک را فاش کرد

فاش شدن اطلاعات کاربران این روزها چیز عجیبی نیست. این بار هم اخباری درباره فاش شدن اطلاعات میلیون‌ها کاربر از طریق برنامه mSpy به گوش می‌رسد. به گزارش وب سایت Kerbs on Security این نرم افزار جاسوسی اطلاعاتی همچون روزهای عبور، فهرست چت‌ها، لاگ تماس‌ها، شماره مخاطبین، موقیعیت مکانی و... کاربران را در اختیار داشته و آن‌ها را فاش کرده است.

 

mSpy چیست

برنامه mSpy یک نرم افزار مانیتورینگ است که اغلب مشتریان آن برای کنترل کودکان و یا حتی همسر خود از آن استفاده می‌کنند. این برنامه مانند بسیاری از برنامه‌های جاسوسی دیگر بدون اطلاع و اجازه کاربر نهایی روی گوشی او نصب می‌شود. البته در صورتی که کاربر نهایی از نصب آن مطلع باشد دیگر mSpy یک نرم افزار جاسوسی محسوب نمی‌شود.

مانند بسیاری از برنامه‌های جاسوسی، mSpy هم ممکن است به دلیل باز کردن لینک‌های مشکوک و یا بازدید از وب سایت‌های آلوده روی گوشی شما نصب شود.

 

به گفته وب سایت Krebs on Security اطلاعاتی که این برنامه جاسوسی فاش کرده است به راحتی و بدون نیاز به هیچ احراز هویتی قابل دسترسی است. حجم این اطلاعات بسیار زیاد است و شامل اطلاعات حساسی همچون پسوردها، پیام‌های واتس اپ، فیسبوک، آدرس ایمیل و حتی اطلاعات iCloud است. درواقع هر کسی که وارد پایگاه داده این برنامه جاسوسی شود می‌تواند به تمامی پیام‌های واتس اپ و فیسبوک شما که در mSpy ذخیره شده است دسترسی داشته باشد.

این نخستین باری نیست که اطلاعات موجود در mSpy فاش می‌شود بلکه در سال 2015 هم چنین اتفاقی رخ داده بود و اطلاعات 400000 نفر لو رفته بود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: searchsecurity


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر