تلگرام از حق کپی رایت آلبوم ابراهیم محسن چاوشی حمایت می‌کند

t8.jpg

در پی انتشار غیر قانونی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی در کانال‌های تلگرامی، تلگرام به این کانال‌های متخلف اخطار داده و مهلتی 12 ساعته برای حذف این آلبوم به آن‌ها داد.

آلبوم جدید محسن چاوشی به نام ابراهیم بعد از مدت‌ها درگیری و مشکل با وزارت ارشاد، چند ساعتی است که به صورت قانونی وارد بازار شده است اما در همین مدت زمان کوتاه، برخی کانال‌های تلگرامی این آثار را به صورت غیر قانونی در دسترس کاربران قرار داده‌اند.

جالب اینجاست که تلگرام نسبت به انتشار غیر قانونی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی واکنش نشان داده و به برخی از کانال‌های عرضه کننده غیرقانونی این آهنگ‌ها اخطاریه‌هایی را ارسال کرده است. به نظر می‌رسد تلگرام به شدت مقید به رعایت و حفظ قانون کپی رایت آثار موسیقی است. تلگرام در این اخطاریه به کانال‌های متخلف منتشر کننده آلبوم ابراهیم محسن چاوشی تنها 12 ساعت فرصت داده است تا فایل‌های این آلبوم را از کانال خود حذف کنند.

آلبوم‌های مختلف محسن چاوشی همیشه جز پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در ایران بوده است بی شک در مورد آلبوم ابراهیم هم شرایط همین‌طور خواهد بود. این آلبوم علاوه بر فروش به صورت DVD، به صورت آنلاین هم در برخی وب سایت‌ها و فروشگاه‌های موسیقی همچون بیت تونز به فروش می‌رسد. گویا شکایت از انتشار غیر قانونی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی نیز از سمت همین وب سایت رخ داده است. مسئله جالب اینجاست که بیپ تونز خود در اولین روز عرضه آلبوم جدید محسن چاووشی دو آهنگ از این آلبوم را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده بود که با واکنش وزارت ارشاد رو به رو شد و نهایتاً مجبور به حذف این دو آهنگ شد.

دانلود غیرقانونی از دیرباز در ایران رواج داشته ولی چند سالی است که این ماجرا با یک سری فرهنگ‌سازی‌ها رنگ ‌باخته؛ اما این مشکل به طور صد در صد رفع نشده و هنوز هم بلای دانلود دامن بعضی فیلم‌ها و موسیقی‌ها و حتی کتاب‌های مشهور را می‌گیرد.

عدم رعایت حق کپی رایت و دانلود غیر قانونی فیلم، موسیقی، کتاب و... مدت‌ها در ایران رواج داشته است اما در سال‌های اخیر و با فرهنگ‌سازی‌هایی که صورت گرفته است شاهد کاهش این اتفاق هستیم اما هنوز هم دانلود غیر قانونی به صفر نرسیده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میهمان

یک‌شنبه, 18 شهریور 1397

آقا این عکسی که گذاشتین که تلگرام نیست یه یوزر کاربری هستش برای تلگرام اصلا نمی نویسه last seen recently این یه کاربره :) )
به پشتیبانی تلگرام پیام بدید هم تیک آبی داره هم اینکه این شکلی نیست اصلا

پاسخ

اسماعیل

یک‌شنبه, 18 شهریور 1397

دقیقا !!!!!!!!

پاسخ

ثبت نظر