ترامپ اپل را مجبور کرد کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا منتقل کند

ترامپ اپل را مجبور کرد کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا منتقل کند

ترامپ اپل را مجبور کرد کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا منتقل کند تا از مشکل تعرفه مالیاتی رها شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چند ماهی است که تصمیم گرفته است به کالاهای وارداتی از چین، تعرفه‌های مالیاتی اعمال کند. با این وجود هنوز این تعرفه‌های مالیاتی اعمال نشده‌اند اما به نظر می‌رسد به زودی این اتفاق بیفتد.

این تعرفه‌های مالیاتی موجب خواهد شد که شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل با مشکلاتی رو به رو شوند و قیمت محصولاتشان افزایش یابد بنابراین این شرکت‌ها در مقابل رقبا تضعیف خواهند شد.
ترامپ اما برای رفع این مشکل در توئیتی اعلام کرده است اپل باید کارخانه‌های تولیدی خود را به آمریکا برگرداند تا از تعرفه‌های مالیاتی خلاص شود. بعلاوه ترامپ از مشوق‌های مالیاتی برای اپل هم خبر داده است.

در حال حاضر اپل مک بوک پروهای خود را در آمریکا مونتاژ می‌کند اما ترامپ در سال جاری تیم کوک را به ساخت سه کارخانه بزرگ دیگر در آمریکا متعهد کرده است.
اگرچه تاسیس کارخانه در آمریکا می‌تواند سنگینی بار تعرفه‌های مالیاتی را از دوش اپل بردارد اما با این وجود محصولات این کمپانی ارزان‌تر نخواهند شد زیرا چین یکی از بازارهایی است که دارای نیروی کار ارزان است از طرفی کارخانه‌های تولیدی قطعات مختلف هم در کنار هم تاسیس شده‌اند. از این رو بازار چین برای برای مونتاژ کردن کالا بسیار مناسب است به طوری که در سال  2014 برای تولید هر گوشی آیفون در چین تنها 190 دلار هزینه می‌شد این در حالی است که همین گوشی در آمریکا با 600 دلار به تولید می‌رسید.
با این اوصاف انتقال کارخانه‌های تولیدی اپل به آمریکا می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را به اپل تحمیل کند و از سوی دیگر قیمت محصولات این کمپانی را بالا ببرد تا جایی که قدرت خرید آن‌ها در بین مردم افت کند.
انتقال کارخانه های اپل به ایالات متحده می‌تواند این شرکت را از تعرفه‌های مالیاتی برهاند. با این حال این موضوع به معنی ارزان‌تر شدن محصولات اپل نخواهد بود. چین از کشورهایی است که جذابیت بالایی برای شرکت‌های فناوری محور تولیدی دارد. نیروی کار در این کشور ارزان است و کارخانه‌های تولیدی که قطعات متعدد را می‌سازند، در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. به همین دلایل انتقال کارخانه‌ها می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را بر اپل تحمیل کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر